01 januari 2010

Vi klarade det!

Hela dagen och kvällen igår avlöpte utan några tecken på att bebisen ville ut och nu är det äntligen 2010 :-). Så nu får bebisen komma när den vill men det gör inget om den stannar några dagar till så jag hinner förbereda mig för förlossningen. Jag känner mig inte riktigt redo för den ännu, men väskan är så gott som packad iaf t.o.m. napparna som jag kom på igår att jag hade glömt att koka är nu klara. Blöjor kanske vore något man skulle köpa också, när Evelin föddes köpte vi väl det någon månad i förväg men den här gången är det lite annorlunda

Med tal om förlossningen så fick jag reda på av min barnmorska när jag var där i onsdags att dom har tagit bort rispåsarna (typ vetevärmare) på förlossningen. Det hade tydligen hänt något som gjorde att dom inte hade kvar dem och med tanke på att dom var en väldig hjälp för mig fram tills jag fick lustgasen så måste jag ju bara ha det. Så igår fick jag sy mig tre vetevärmare i lagom storlek så jag klarar mig genom den delen av förlossningen.

Inga kommentarer: