08 januari 2010

Lite tillklippning i systugan

Idag har det hänt lite i systugan, det har inte blivit så mycket sytt men jag har kommit igång med lite tillklippning. Vi hade en lite pysselstund här på förmiddagen när Evelin satt och lekte med playdodeg så tog jag upp några tyger. Det som blev tillklippt var två örngott till bebisen, eftersom vi inte har vagga till bebisen blir det inte att man köper påslakanset som passar till kuddarna. Sedan så klippte jag till ett förkläde till Evelin, på det har jag även nålat fast ett kantband.

Eftersom inget av det jag grejat med idag är färdigt visar jag en bild på två mössor som jag gjorde för ett par veckor sedan. Den randiga mössan har kusin Aron fått och den lilla mössan är till bebisen. Båda tygerna kommer från Stoff & Stil och båda mössorna är fodrade med fleece.


Inga kommentarer: