Visar inlägg med etikett blogg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett blogg. Visa alla inlägg

29 april 2010

Titta in i sybloggen!


Ni glömmer väl inte att titta in i sybloggen också. Idag har jag lagt upp en hel sida med de tyger jag har hemma om man vill beställa en mössa eller dregglis/halsduk.



15 mars 2010

Datorkrach

Imorse när jag skulle starta datorn ville den inte, den startar men det går inte att komma in i den. Så det blev en väldigt deppig förmiddag eftersom jag inte har sparat över några bilder sedan Hannes föddes på den externa hårddisken. Men efter jag hade pratat med datadoktorn så tror han liksom jag hoppades på att bilderna går att rädda. Hoppas också att även datorn går att rädda så vi slipper köpa en ny.

Så nu blir det nog inte några bilder i bloggen i ett tag fram över, förutom ett som dyker upp imorgon förmiddag för det har jag gjort klart i förväg och schemalagt. Det är en funktion som jag nyligen har upptäckt så att jag slipper lägga ut flera 365 Foton på rad.

12 februari 2010

Renovering av bloggen

Just nu pågår renovering av bloggen, jag återkommer när det är klart.

07 januari 2010

Vilka är ni kära bloggbesökare?

Eftersom det är så många besökare i bloggen nu så blir jag ju nyfiken på vilka ni är. Det var länge sedan vi körde en "presentationsrunda" här i bloggen. Ni vet ju vem jag är och en massa om mig men jag får ju inte veta vilka ni är om ni inte lämnar en kommentar.

För att lämna en kommentar så klickar ni på texten KOMMENTAR längst ner i detta inlägg, där skriver ni ert meddelande i rutan och under Välj en identitet flyttar ni punkten till Namn/URL och där skriver ni ert namn och ev. webbadress. Hur enkelt som helst, så nu kan ingen av er skylla på att ni inte kan lämna kommentarer ;-).

03 januari 2010

Många besökare

Oj vad många besökare det har varit här inne idag, 44 st och det är ändå nästan 2,5 timme kvar av dygnet. Dessutom så var det 40 besökare här inne igår, så många besökare brukar jag inte ha om jag inte har lagt ut en länk någonstans. Jag antar att antalet besökare beror på nyfikenheten med vad som händer med magen. Eftersom jag är en snäll bloggerska och tycker bara att det är roligt att ni är intresserade så kan jag lova att göra minst ett blogginlägg om dagen fram till bebisen kommer. Däremot kommer jag troligtvis inte att skriva något när själva förlossningen kommer igång, då får ni ge er till tåls tills bebisen har kommit. Så den dagen det blir "tyst" här i bloggen är det dags för bebisen att komma ut.

17 oktober 2009

Sybloggar

Jag har precis suttit och surfat runt på ett gäng sybloggar och varje gång jag gör det blir jag så inspirerad att börja sy. Alla är så otroligt duktiga och syr så avancerade barnkläder, jag skulle nöja mig med att sy mössor och sånna lite enklare grejer. Problemet är bara att jag aldrig kommer igång, får aldrig tummen ur och köpa tyg och dessutom har jag ju ingen symaskin. Tur iaf att jag har en snäll svärmor som lånar ut sin om jag behöver.

Jag är också väldigt sugen på att virka filtar i mormorsrutor till barnen som dom kan ha i barnvagnen. Vid närmare eftertanke ska jag nog ta och köpa garn och komma igång med det snart. Med virkning kan jag nog få lite tips från svägerskan Lena som har kommit in i riktigt virkningsmani sedan i sommras. Hon har t.o.m. en egen virksidawesstrom.se.

Förra hösten fick jag iaf ett ryck och sydde nyckelpigsväskor till Evelin.


01 oktober 2009

Ullared-bloggen

Jag är så sugen på att åka till Ullared och shoppa loss på Gekås nu, helst redan igår. Jag blir ju inte mindre sugen av att gå in på deras blogg och kolla vad dom har för utbud.

http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/

20 september 2009

10 000 besökare på bloggen

Idag har bloggen slagit över på femsiffrigt i besöksstatistiken, alltså har det varit 10 000 besökare på mindre än 1 år. Jag startade räknaren 29 september förra året, så det var inte så stor marginal till årsdagen. Räknaren är inställd så att den räknar unika besökare per dag, så varje IP-adress räknas bara en gång om dagen även om samma besökare har varit inne på sidan flera gånger på en dag.

Tack för besöket alla mina besökare och välkommen åter!

21 augusti 2009

Ugglas härligaste fredagsdrink

Ikväll har Magnus Uggla lagt ut sin absolut roligaste fredagsdrink, om ni har sett "original bloggen" som han försöker efterlikna så är det hur kul som helst. Här är direktlänk till inlägget.

09 juni 2009

Hamna i min blogg från Google

Som jag skrev i inlägget nedan kan man hamna i min blogg från de mest märkliga googlesökningar, på min besöksräknare från Susnet.se kan jag få fram från vart dagens besökare har kommit till min sida. Där står det också vad för IP-adress besökarna har och lite annat. Dom vanligaste googlandena för att hitta min blogg är ju typ Marinas blogg, Marina Wesström och Tinni78.

Men så finns det ju de lite mer ovanliga googlingarna som leder till min blogg, alltså vad någon har googlat på, får upp min blogg som alternativ och klickat sig in på den. För dagen är dessa:
  • blogg latex, 7:a på listan, från ett inlägg jag gjorde om nappar
  • tbe vacin, 13:e på listan, från när jag bloggade om att vi hade vaccinerat oss
  • fuji direkt, 26:a på listan, denna klickades det in på 10 minuter före jag fick mitt mail :-)

Det var dagens skörd av "konstiga" sökningar, jag kanske skulle nörda till mig rejält och gå in varje kväll och kolla och sedan föra någon statistik över hur man googlar sig in på min blogg ;-). Tack Google.se för kvällens nöje!

Tänk på vad du bloggar om

Idag fick jag ett mail från Fuji Direkt som startade så här:

"Hejsan Marina
Ser att du skrev att du var nöjd med Fujidirekt (trots trogen Extrafilm-kund ;-)
Som tack för det så vill jag ge dig en gratis Fotobok Briljant hos www.fujidirekt.se/fotobok"

Detta mail fick jag eftersom jag skrev detta inlägg för några veckor sedan. Samtidigt som jag tycker att det var väldigt trevligt att få denna uppskattning för att jag har skrivit positivt om dem så känns det också lite skrämmande. Visst vet jag att detta är en öppen blogg som kan läsas av precis vem som helst i hela världen och man kan hamna här efter de mest konstiga Googelsökningarna (det kan jag se i min besöksräknare). Det jag vill komma till är att det blir lite som ett uppvaknande över att alla som vill kan följa minsta lilla ord jag skriver.

Så det är väl tur att jag inte använder min blogg för att spy ut massa galla över allt och alla. Så det finns inte så mycket som kan hållas emot mig om någon blir min ovän och börjar granska min blogg ord för ord för att hitta allt som kan vändas emot mig :-).

28 maj 2009

Bloggtips

Det var länge sedan jag lämnade bloggtips här i bloggen, nu har jag hittat en ny riktigt rolig blogg. Det är Let's dance dansaren Daniel Da Silva som har börjat blogga hos Bloggfamiljen.se. Hos Bloggfamiljen bloggar även systrarna Graaf, Kim Kärnfalk och några till.

22 februari 2009

Nått måste vara fel

Just nu har jag ingen blogglust och dessutom har jag bara tagit typ 5 kort på hela helgen.

Men lugn jag kommer tillbaka...

06 februari 2009

Hur man kommenterar i bloggen

Eftersom jag har fått samma fråga två gånger idag (och ett par gånger förut) ang. hur man kommenterar i bloggen är det bäst att jag lämnar en instruktion. Jag vill ju inte att missa några kommentarer ;-). Efter att ha klickat på länken kommentarer längst ner i inlägget, skriver man sin kommentar och flyttar punkten under välj en identitet till Namn/URL (som jag har gjort på bilden) och sedan klickar man på publicera din kommentar. Klart!

Så nu förväntar jag mig fler kommentarer framöver ;-).


25 januari 2009

Min signatur

Jag provar min signatur.


Vad tycks?

Vad tycker ni om min nya bakgrund? Jag är inte helt klar med den ännu, men jag undrar vad ni tycker om grovleken i strukturen. Är det svår att läsa texten när den är strukturen är så grov? Och vad tycker ni om den bruna och turkosa färgen?

20 januari 2009

ojojoj så många

Det var inte dåligt med besökare här i bloggen idag, förra rekordet låg på 42 besök och hittills idag har det varit 55 st. Nu hinner det nog inte bli så många fler idag, men vilken ökning.

Om det är några nya besökare vill jag hälsa er välkomna! Som vanligt både för nya och gamla besökare är det alltid trevligt att få några kommentarer ;-).

19 januari 2009

Spännande

Det är ju riktigt spännande att ha en snyltbloggare i bloggen. Jag slipper ju uppdatera själv och hålla bloggen intressant för läsarna. Det verkar ju vara uppskattat av bloggbesökarna också att döma av antalet besökar. Undra om det blir några mer gästbloggningar? Så länge inte maken ändrar lösenordet eller ändrar på andra inställningar så får han hållas.

Gästinlägg 2

Hej igen kära bloggläsare. Tobias här igen...
Håller som bäst på att utforska min frus datasäkerhet och fann till min stora förtjusning att det inte bara räcker med att logga ur bloggen för Marina, som hon så godtroget tror. Det är nog bäst att man byter lösenord oxå så inte klåfingriga, daglediga hemmapappan leker med lösenord och till slut hittar ett bra som fungerar;) thi thi....

Idag var stora dagen för Evelin ( kanske ännu större för pappa) då hon för första gången skulle vara hos dagmamman för inskolning.
Lugna dagmamman Jane (uttalas inte som Tarzans fru, utan som farfar Jannes namn minus ett N) gjorde att både pappa och dotter kände trygghet på den stora dagen.
Otroligt befriande att första inskolningsdagen är gjord och att den gick så otroligt bra.
Pappa Tobias hade till och med lite "förstadagen i skolan-klump" i magen igår kväll av nervositet.
Ska bli spännande att se hur morgondagen går.

Dagens dagen

Snuvad på konfekten är ett ord man kan ta till när man köpt frysta vårrullar i tron att dom bara är att slänga in i mikron, som alla andra småförpackningar man köpt i evigheter och inser att det storpack man nu köpt och precis snittat upp och ska slänga in i mikron kräver tillagning i fritös eller stekpanna. Dagens lunchtips blir därför nudlar med biffsmak.

Ha en bra dag kära bloggläsare


// Tobbe

15 januari 2009

Förändringar i bloggen

Just nu håller jag på med lite förändringar i bloggen, så bli inte förvånade om den ser lite konstig ut. Förhoppningsvis blir den mycket snyggare än vad den har varit tillslut.