Visar inlägg med etikett ett foto i timmen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ett foto i timmen. Visa alla inlägg

20 februari 2011

Ett Foto I Timmen 2011-02-20


För första gången på länge är jag med på EFIT, min dag började dock något tidigare än bilderna. Barnen väckte mig vid strax efter kl 7 och då var det bara att stiga upp.

9:06 Evelin "syr" med en stor pincet och konstaterar "vi kan vara två mammor som syr" :-)

10:38 Evelin degar och jag surfar på andra sidan bordet.

11:15 Vi har tältare i vårt vardagsrum.

12:30 Lunchtime, någon (läs pappan) leker med maten.
13:50 Vi är ute i 1½ timme i det härliga vintervädret, tur att de -20 graderna som var i morse har försvunnit.

14:50 Jag tittar in en sväng på Konsthallen för att se på en fotoutställning.

15:37 Fikar med föräldragruppen, det fanns hembakt också ;-). 10 barn och 10 vuxna, ska förökningen fortsätta i den här takten är vi snart måååånga fler ;-).

17:18 Vi åker från familjen Karlsta.

17:59 Matdags för någon i familjen. Hipp är den bästa maten som finns enligt Hannes.

18:46 Nybadad Hannes gör en av sina favoritsysslor.

20:02 Kvällsvälling i sängen

21:58 Jag hamnade vid datorn, symaskinen fick vila ikväll.

07 mars 2010

Ett Foto I Timmen 2010-03-06

6:39 - Evelin tyckte att det var dags att stå upp, hon ligger i soffan och ser på Barnkanalen och jag håller henne sällskap.

7:37 - Sitter kvar i soffan, nu med en liten kille som sällskap.

7:56 - Har läst klart Barnens dag i Bullerbyn för Evelin.

9:04 - Det är dags för en dusch.

10:22 - Packning av skötväskan pågår.
10:52 - Evelin myser i vagnen innan hon somnar, vi är på väg till mina svärföräldrar.

12:01 - Har kommit hem till svärföräldrarna, väntar på att maten ska bli klar.

13:01 - Evelin pysslar lite tillsammans med sina kusiner efter maten.

13:42 - Hannes har fått Minfom (för magen) och nu ammar jag honom.

14:55 - Vi är i pulkabacken, kusin Arons mormor har virkat en OS-mössa till honom.
15:35 - Tillbaka hos svärföräldrarna. Evelin har fått lördagsgodis, tur för mamma och pappa att hon inte ville ha :-).

17:19 - Hannes snackar lite med farmor.


18:38 - Hemma igen och tittar på Barnen i Bullerbyn.

Sedan tog fotodagen slut, för det blev en tupplur när Evelin skulle läggas och sedan några timmar framför tvn/datorn och det är ju inte så kul att ta kort på.




19 april 2009

Ett Foto I Timmen 2009-04-18

Frukost, moster Hanna matar Evelin med yogurt.

Vi har precis kommit till Lunedet. Även vuxna barn kan ha kul på lekplatsen :-). Foto: Jake Robinson

Färdigfikat

Årets första tusilago.

Jag tar massa kort i vackra Knappfors.

Hemma igen, Jake får assistans för att fylla på motorolja.

Dags för mat, jag sköter inre tjänst och maken grillar köttet.

Vi har gäster som tältar :-). Nej då, dom sover inne och har bara satt upp tältet på prov.

Sitter ute och njuter i solen med någon gott att dricka.

Ser på 10 orsaker att hata dig.

Evelin får kvällsvällingen.

Dåligt med lördagsunderhållning på tv.

Det är lätt att somna till Hänt Extra, go natt!


08 februari 2009

Ett Foto I Timmen 09-02-07

Egentligen var det Ett Foto I Timmen den 6 februari men eftersom jag jobbade i fredags och det känns meningslöst att ta kort då så därför gjorde jag det igår istället.

Evelin hjälper (eller skälper) mig att tömma diskmaskinen.

Evelin hjälper (eller skälper) mig att vika tvätt och provar halsband samtidigt.

Jag packar ner lite leksaker till Evelin.

Vi parkera utanför Net on net, blev inget handlat där.

Äter supergod lunch på Shangai i Örebro.

Sitter i bilen mellan Örebro och Marieberg.

Vi parkerar utanför Andreas och Marias hus.

Evelin tittar på filmklipp i pappas telefon.

Är ute och åker pulka.

Efter pulkaåkning och promenad är det skönt med en varm brasa.

Lyssnar på musik på Andreas och Marias dator.

Evelin leker med sina bilar.

Andreas och Evelin ser på Melodifestivalen.

Resten av kvällen tillbringades i soffan tittades på Melodifestivalen och när den var slut åkte vi hem.