Visar inlägg med etikett hannes. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hannes. Visa alla inlägg
08 maj 2012
Stuttsmatta
Här hemma har vi två nöjda ungar som fick stuttsmatta i helgen. Hannes var lite försiktig i början men nu hoppar han hämningslöst...
16 januari 2012
Hannes 2 år
Idag är ingen vanlig dag för idag är det Hannes födelsedag, hurra hurra hurra! Man kan säga att ett och annat av hans paket innehöll bilar och inte var han ledsen för det :-). Även om paketen i själv inte var så intressanta men det gladde istället Evelin för det var hon som fick öppna dem.

Grattis Hannes-mannen!

Kategorier:
hannes
02 november 2011
Fordonskille
Här hemma är det fordon som gäller högt och lågt för Hannes. Bilar är hans favoritgrej, det är inte ofta man ser honom utan en bil i handen. Han har också upptäckt filmernas värld och även där är det fordon som är väldigt populärt. Från början vara det bara Rorri som gällde med nu har han utbudet ökat till Chuggington och Räddningsbåten Elias, så man kan sammanfatta hans filmintresse till talande fordon ;-).



Kategorier:
hannes
17 juni 2011
05 maj 2011
Lev
Japp vi lever, men det är inte därför jag skriver Lev utan för att det är vad Evelin säger när hon tar kort istället för LE :-). Det låter så roligt när hon säger det. Hon brukar låna min mobilkamera och ta kort med, tyvärr blir många kort misslyckade för det kommer ofta fingrar ivägen.
Annars så lever vi och livet kör på i full fart, nu är Hannes färdig med inskolningen hos dagmamman. Så från den här veckan är vi alla inne i våra ordinarie sysslor. Det går jättebra för Hannes hos dagmamman, han trivs så bra där.

Annars så lever vi och livet kör på i full fart, nu är Hannes färdig med inskolningen hos dagmamman. Så från den här veckan är vi alla inne i våra ordinarie sysslor. Det går jättebra för Hannes hos dagmamman, han trivs så bra där.


10 april 2011
Här gås det
Nu är steget taget, Hannes har börjat gå. I fredags släppte det för honom, han har ju läääänge gått och hållit i ett finger och sedan ett tag tillbaka har han tagit ca 5 steg och gått mot oss. Men i fredags utökades de där 5 stegen till si så där 20. Han väljer fortfarande mest att krypa men så fort man har gåövat med honom en stund så släpper det.
Jag trodde att Hannes skulle gå när han blev 1 år precis som syrran gjorde eftersom han har följt hennes utveckling i övrigt. Men han tog det säkra före det osäkra och väntade tills han blev nästan 15 månader, tydligen brås han på sin morfar för han hade också lång startsträcka från att ha rest sig upp till att gå.
Jag trodde att Hannes skulle gå när han blev 1 år precis som syrran gjorde eftersom han har följt hennes utveckling i övrigt. Men han tog det säkra före det osäkra och väntade tills han blev nästan 15 månader, tydligen brås han på sin morfar för han hade också lång startsträcka från att ha rest sig upp till att gå.

Kategorier:
hannes
18 februari 2011
Nyklippt liten kille
Det kanske inte är så svårt att vara frisör trots allt ;-), jag som alltid har trott det. På Evelin har jag bara klippt luggen men på Hannes blir det ju lite mer att "hålla efter" om man inte ska gå till frisören. Här i veckan tyckte jag att han var alldeles för långhårig så jag gjorde ett försök, hade det misslyckats kunde ju en frisör ha rättat till det. Först såg det riktigt illa ut i nacken, det var hackigt och spretade åt alla håll men efter ett bad blev det faktiskt ganska fint. Han har en riktigt stor virvel i nacken och den syns faktiskt inte lika tydligt nu när det är kort. Som ni ser på förebilden längst ner så var det väldigt mycket hår som åkte av.
Kategorier:
hannes
06 februari 2011
En kort promenad
Det var fint väder idag på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen, men givetvis blåste det iskallt och solen var borta när vi väl kom ut. Men en kort promenad blev det iaf och en lite stunds lek på lekplatsen till Evelins stora glädje.


25 januari 2011
Svårt att släppa taget
Hannes har blivit jätteduktig på att gå de senaste veckorna men han vågar inte släppa taget. Jag försöker få honom att bara hålla i en hand när jag går med honom men det vågar han bara ett steg. Men utmed väggar, med gåvagnen eller när man håller i honom går han jättebra, också runt soffbordet förstås men där har han gått länge.


Kategorier:
hannes
16 januari 2011
Hannes 1 år!
"Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Hannes födelsedag!" Stora killen har han ju vår lilla kille Hannes blivit. Han har varit på ett strålande humör hela dagen och fått massor av paket leksaker, kläder, pengar och en fåtölj innehöll dem. För första gången träffades alla hans kusiner (7 st), även en hög med farbröder, morbror, moster och faster var här också morfar, farmor och farfar förstås.

Grattis Hannes 1 år!

Kategorier:
hannes
13 januari 2011
Rivstart
Nog hade jag räknat med en rejäl rivstart på jobbet eftersom det är mycket att göra i januari både med lön och ekonomi. Men jag hade räknat med att det skulle bli något av en mjukstart på hemfronten eftersom Tobias är hemma med barnen. Nu blev det inte riktigt så eftersom hans rygg har pajat ihop rejält, så efter några turer till akuten och riktigt starka värktabletter blev han sjukskriven i 2 veckor. Så just nu har vi hjälp av snälla svärmor och svärfar som tar hand om Hannes så att jag kan jobba. Vi har även fått lite hjälp från kommunen eftersom Evelin med kort varsel fick vara mer hos sin dagmamma.
28 december 2010
Nästa önskelista
Jag tyckte det var nog jobbigt att hitta julklappar till Hannes och nu är det dags att komma på en ny önskelista till honom. Det är inte ens 3 veckor kvar till 1 årsdagen nu, är det någon som har förslag på vad han kan önska sig så mottages de tacksamt.



Kategorier:
hannes
22 december 2010
Orättvist
Iår blir det verkligen orättvis fördelning på julklapparna mellan Evelin och Hannes, Evelin får både fler och dyrare klappar. Idag köpte jag en till klapp till Hannes så att det skulle bli lite mer rättvist, men vad händer då jo jag köper två till till Evelin som dessutom är dyrare ihop än Hannes klapp... Men så länge Hannes är såpass liten får det vara lite olika för Evelin fick trots allt inte så mycket på sin första jul heller.
Juldans
Då var juldansandet över på öppna förskolorna, i måndags dansade vi på Österledskyrkans öppna förskola. För mig blev det ett rejält träningspass eftersom även Evelin ville bli buren, som tur var fick jag lite avlastning i slutet. Igår var det dans på babycafeét på öppna förskolan vid biblioteket, på den dansen var det något så unikt som fler pappor än mammor :-).
Nu är det färdig dansat för mig på öppna förskolorna eftersom jag börjar jobba efter nyår, det känns lite tomt och konstigt att inte gå dit mer jag har ju trots allt varit där nästan varje vecka hela året. Men barnen får nog "hänga" där i några månader till, jag får väl säga till Evelin att hon ska dit så pappan inte har något val ;-).

13 december 2010
Trevlig lucia
Idag har vi haft en trevlig lucia med luciafirande på förmiddagen på öppna förskolan och på eftermiddagen med Evelins dagmammegrupp. På öppna förskolan var det massor av barn men bara tre som ställde upp i luciatåget, Evelin var en av dem men hon kom och satte sig hos mig efter några sånger. Dagmammorna hade övat så mycket med barnen så barnen var jätteduktiga på att sjunga.



08 december 2010
Föräldraledigheten är snart över
Nu närmar sig slutet på min föräldraledighet med storm steg, i januari börjar jag jobba heltid. Jag kan faktiskt inte säga att det här året har gått fort men det har gått väldigt fort sedan i somras, hösten bara försvann. Jag känner mig inte riktigt redo att jobba så mycket ännu, det hade varit lagom med upptrappning till 2 eller 3 dagar i veckan. Men det känns ju tryggt att lämna över till Tobias i några månader och slippa tänka på lämningar och hämtningar hos dagmamman ett tag. Tänk att Hannes har blivit så stor redan, han börjar ju närma sig 1 år med stormsteg.



06 december 2010
Premiär i pulkan
Idag blev det premiär i pulkan för Hannes och det var verkligen uppskattat, det spelade ingen roll att det snöade massor. Så nu hoppas vi på att snön ligger kvar hela vintern så att det kan bli mycket åkt i pulkan i vinter.



Kategorier:
hannes
01 december 2010
Snö
Här duggar det inte särskilt tätt mellan inläggen, men här kommer iallafall en bild på syskonen när Evelin visar Hannes vinterns första snö. Det var för några veckor sedan det, nu har vi ungefär 2 dm här.



24 oktober 2010
Säg hej till vår katt Tom
Om man ska tro allt Evelin säger så har vi skaffat katt, för när hon berättade om honom glömde hon den lilla detaljen att hon bor i pappans Iphone. Tom är i alla fall väldig uppskattat av barnen i familjen, Evelin tycker om att sjunga för honom eftersom han sjunger samma som hon. Hon tycker också om att slå på honom så han ramlar ihop. Även Hannes uppskattar Tom jättemycket, han pratar massor med honom först säger han "hej" och när Tom svara så kommer det långa meningar och mycket glädje.
17 oktober 2010
Allt som lyser...
... rör sig eller låter har ett batteri som ska lämnas åter. Så låter det ju i retur-reklamen men här hemma är det mest det som lyser som är intressant. Det är Hannes intresse för lysande knappar jag menar, den största favoriten är power-knappen på dvd:n till storasyrrans stora förtret. Det var den första knappen han upptäckte så fort han lärde sig att åla lite längre sträckor. Nu har han även upptäckt lampan på modemet och dammsugaren som står på laddning.
Föresten har jag sagt att lugnet är över här i huset...


Kategorier:
hannes
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













