Visar inlägg med etikett vardag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vardag. Visa alla inlägg

08 oktober 2011

Hösten rullar på

Hösten rullar på med full fart, just den här veckan kör vi förkylningar här i familjen. Hösens aktiviteter är också i full gång, för Evelins del innebär det knytte och barngymnastik. Hon tycker att båda delar är hur kul som helst, hon är ju stora tjejen nu som är iväg på gympna på egen hand.

Bloggen är väldigt mycket bortprioriterad däremot är jag flitigare vid symaskinen och i sybloggen. Jag har också nyss öppnat "butik" på Epla, så jag håller på och lägger upp allt som jag har uppsytt där. Titta gärna in i min butik:





05 maj 2011

Lev

Japp vi lever, men det är inte därför jag skriver Lev utan för att det är vad Evelin säger när hon tar kort istället för LE :-). Det låter så roligt när hon säger det. Hon brukar låna min mobilkamera och ta kort med, tyvärr blir många kort misslyckade för det kommer ofta fingrar ivägen.

Annars så lever vi och livet kör på i full fart, nu är Hannes färdig med inskolningen hos dagmamman. Så från den här veckan är vi alla inne i våra ordinarie sysslor. Det går jättebra för Hannes hos dagmamman, han trivs så bra där.



30 mars 2011

Plötslitgt händer det...

... det kommer ett inlägg i den bortprioriterade bloggen. Men det är inte konstigt att den har blivit bortprioriterad för livet snurrar på i full fart just nu. Den hamnar liksom efter familjen, jobbet, syendet, tränadet och hemmet som ska skötas. Men till helgen tar vi paus från allt sånt och åker till Stockholm och bor på hotell, undrar hur lugnt och skönt det blir med två huliganer ;-).

10 januari 2011

Halt

Nu är det verkligen det värsta vädret av alla, först tö som sedan fryser på igen så det blir knöligt och halt. Jag tar hellre att det är -20 grader än det här, på vintern ska det vara snö och några minusgrader.

Evelin har verkligen halkat runt på isarna idag, hon har lyckats trilla 4 gånger och ändå lyckades jag hjälpa henne att undvika några halkningar till. Men hon höll modet upp även om jag tror att den sista gången gjorde lite ont.

Tröjan hon har på sig på bilden kommer snart i en syblogg nära dig ;-).


14 december 2010

Vackra snö

Det är så vackert ute nu men all snö, jag tycker verkligen att det är jättemysigt. Det jobbiga är bara att man måste ha så mycket kläder när man ska ut, det känns som att det tar en evighet att klä två barn och mig själv.


07 december 2010

Matförstöraren

Jag är tydligen inne i en riktig matförstörar period, här för några veckor sedan ställde jag in en öppen matburk i skåpet istället för i kylen. Efter det har jag kommit på mig själv flera gånger med att vara på väg att ställa in dem i skåpet istället för kylen. I förra veckan delade jag upp en stor matlåda som stod i kylen för att ställa in den i frysen och upptäcker några dagar senare att jag har ställt in dom i kylen istället. När jag upptäckte dom klagade jag på Tobias att han hade tagit ut dom ut frysen men så var det ju inte. Även i förra veckan gjorde vi en sådan där grej som är lite av en klassiker i vår familj att glömma ställa in resterna från middagen, men i det här fallet får jag faktiskt säga att Tobias är lika medskyldig som jag.

08 september 2010

Goda gärningar

Senaste veckan har varit fylld med goda gärningar, i lördags hittade jag en mobil i lekparken så jag ringde hemnumret och då kom ägaren och hämtade den. I söndags hittade jag nycklar på en parkering, då var det ju inte lika lätt att ringa ägaren men jag lämnade i alla fall in det på närmaste café.

Även mot mig har det delats ut goda gärningar, när jag var och handlade blöjor i förra veckan så sa hon i kassan "du vet väl att du får 40 kr rabatt om du köper två paket". Sånt säger man ju inte nej till för blöjor går åt som smör i solsken på det här stället. Och igår när jag var och handlade och stod vid barnmaten kom det en gubbe och gav mig tre 25 kr rabattkuponger på Libero.

23 augusti 2010

Vardagen är tillbaka

Då var vardagen tillbaka efter sommarens långa härliga semester. I förra veckan började Tobias jobba och Evelin var tillbaka hos dagmamman. Dessutom jobbade jag min första arbetsdag för i år i fredags, ända till årsskiftet ska jag jobba en dag i veckan. Annars kommer allt flyta på precis som det gjorde innan semestern. Idag drog öppna förskolan igång för hösten så där har vi spenderat dagen idag.

Hannes och Evelin badar första gemensamma badet.


27 juli 2010

Kvällsmys med tjejerna

Sedan i söndags har vi Tindra här på besök och ikväll tog jag och Evelin en mysig promenad med henne. Vi stannade och åt lite hallon längst vägen och Evelin tog ett åk på rutschkanan när vi passerade lekparken. Evelin sa att hon tycker om Tindra och när vi kom hem lekte hon hund. Vid sådana här tillfällen kan jag verkligen sakna att inte ha hund längre.


01 juli 2010

Sommarförkylning

Vad trötsamt och jobbigt det är att vara förkyld, just nu känner jag mig som han i "föda barn" reklamen. Tänk att man glömmer så fort för det var ju inte ens ett halvår sedan Hannes föddes.

20 maj 2010

Kanske gräsmatta snart

Idag har jorden som kom igår börjat hamna på sin rätta plats, vi var ute hela familjen en stund i kväll fixade med det. Evelin var en duktig hjälpreda, när hon blev för trött så satt hon i vagnen och tittade på när vi grejade. Så om allt går som det ska så kanske det blir gräsmatta på baksidan också snart, tempot hittills har inte varit så högt. Men det var väl kanske inte konstigt att trädgårdsjobbet kom av sig lite eftersom Tobias fick värsta ryggskottet för några veckor sedan.




19 maj 2010

Jord på trottoaren

Jag som hade sett fram emot att tillbringa förmiddagen vid symaskinen men det var ju bara att glömma, för när jag kom hem efter lämningen av Evelin hos dagmamman låg det 7 kubik jord på trottoaren. Allt ligger väl kanske inte på trottoaren men en del i alla fall. Tur att det är bättre väder än väntat så det är väl bara att ge sig ut och börja gräva innan det kommer regn.

17 maj 2010

Dålig start på veckan

Den här dagen har inte visat sig från någon bra sida, det började i förmiddags med att bilen inte startade. Den verkar inte vilja ha lediga helger för det vara samma sak förra måndagen :-(, som tur var kunde snälla svärmor komma och köra oss idag. Vi skulle till fotografen för att ta kort på barnen till tidningen, väl där så sken Hannes som en sol men Evelin ville absolut inte vara med på bild. Så Hannes fick posera själv på korten, håll utkik i KT och Kuriren för han dyker upp där inom kort. Sedan blev det lunch på öppna förskolan och några timmars lek för Evelin och på vägen hem fick jag skoskav...

29 april 2010

Sjuka barn

Natten till igår blev både Evelin och Hannes sjuka, Evelin fick hög feber och Hannes blev snorig och hostig :-(. Det är så typiskt att det händer just nu för imorgon hade vi tänkt att åka till Tanum och jag och barnen skulle vara kvar där hela nästa vecka. Jag har sett så mycket fram emot att vara där lite extra så att vi kunde träffa min familj och alla vänner mycket mer än man hinner på en helg. Men men det är väl bara att vänta och se hur det blir för ännu finns det hopp att vi kommer iväg och även om vi inte kan åka imorgon så kanske vi kan åka om några dagar. Idag var Evelin temp betydligt lägre än igår så det går åt rätt håll i alla fall.

Bilden är tagen för ca 1 månad sedan.

22 april 2010

En hemma dag

Idag har det bara varit en hemma dag och det har varit riktigt skönt, dom två senaste veckorna har jag varit iväg på mycket om dagarna. Förra veckan var jag på öppna förskolan fyra dagar i rad, tur att det finns tre olika här i stan så det blir lite variation ;-). På måndagar är jag med båda barnen på Österledens öppna förskola med båda barnen och nu har jag börjat gå på babycaféet i stan. På onsdagar är jag med på en syskongrupp och den är på Bagängens öppna förskola, så det är fullt upp när Evelin är hos sin dagmamma.

09 april 2010

Meningslöst med rena kläder

Det är helt meningslöst att jag tar på mig rena kläder för blir dom inte fulla med kräk direkt så kissas det på dom... Men sånt är väl livet med en bebis. Mest är det full med kräks som jag blir även och då är ändå inte Hannes jättekräkig av sig. Faktiskt så är det inte många gånger han kissat när blöjan är av men dom gångerna har jag lyckats ha nytvättade kläder på mig. Jag hade räknat med att bli nerkissad var och varannan dag med tanke på hur ofta Evelin kissade på skötbordet, så jag kanske ska vara tacksam att det inte sker oftare.


29 mars 2010

Vår i rabatten

Det har börjat komma upp krokus och snödroppar i vår rabatt, det är helt otroligt med tanke på hur mycket snö det ligger kvar även om just den rabatten är helt snöfri. Men varför kan det inte komma lite fint vårväder också så det blir så där härligt varmt i luften och alla snö smälter bort.


18 mars 2010

Kräksjuke-hallon

Då är det bara att vänta och se om det blir någon kräksjuka igen, jag åt dom här "kräksjuke-hallonen" senast igår... Jag var dessutom magsjuk i förra veckan och även om inte mina symptom var lika illa som beskrivs i artikeln men jag smittade Tobias och hans symptom stämmer precis på beskrivningen.

Jag som t.o.m. köpte en ny förpackning med dom där kräksjuke-hallonen idag, när ska jag nu våga äta glass med varma hallon igen :-(

15 mars 2010

Datorkrach

Imorse när jag skulle starta datorn ville den inte, den startar men det går inte att komma in i den. Så det blev en väldigt deppig förmiddag eftersom jag inte har sparat över några bilder sedan Hannes föddes på den externa hårddisken. Men efter jag hade pratat med datadoktorn så tror han liksom jag hoppades på att bilderna går att rädda. Hoppas också att även datorn går att rädda så vi slipper köpa en ny.

Så nu blir det nog inte några bilder i bloggen i ett tag fram över, förutom ett som dyker upp imorgon förmiddag för det har jag gjort klart i förväg och schemalagt. Det är en funktion som jag nyligen har upptäckt så att jag slipper lägga ut flera 365 Foton på rad.

08 mars 2010

Underbart väder

Vilket underbart väder det är ute nu massor med sol och värme så att snön smälter i lagom takt, precis som det ska vara så här års. Det gäller att njuta så länge det fina vädret varar och vara nöjd över att gångvägarna inte är slaskiga. Det svåra är bara hur man ska klä sig särskilt en dag som denna när jag gick hemifrån till öppnaförskolan vid strax före 9 och då var det -11 grader. Visserligen har jag lager på lager men jag vågar inte ta av mig för mycket eftersom jag är rädd för mjölkstockning.