Visar inlägg med etikett tindra. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tindra. Visa alla inlägg

27 juli 2010

Kvällsmys med tjejerna

Sedan i söndags har vi Tindra här på besök och ikväll tog jag och Evelin en mysig promenad med henne. Vi stannade och åt lite hallon längst vägen och Evelin tog ett åk på rutschkanan när vi passerade lekparken. Evelin sa att hon tycker om Tindra och när vi kom hem lekte hon hund. Vid sådana här tillfällen kan jag verkligen sakna att inte ha hund längre.


09 februari 2010

Tisdagstema - Husdjur

Så var det tisdag igen och det betyder ju att det är ett nytt Tisdagstema. Veckans tema är Husdjur, eftersom inte Tindra bor hos oss sedan ett år tillbaka fick jag leta lite i arkivet för att hitta en bild jag gillade. Den här bilden är sedan våren 2008, här är Tindra nöjt trött efter ett uppletandepass.


07 april 2009

365 foton - Nr 228 Tassar


365 foton - Nr 61 Kompanjoner

"Ska vi dela på påsarna?" Bilden är tagen på nyårsafton när Evelin rotade fram alla chipspåsar.


29 januari 2009

Alla barn borde ha en egen biabädd

Det var läge sedan nu Evelin upptäckte Tindras biabädd, den är en verklig favorit. Det är särskilt kul att slänga sig i den när den står ute i hallen för att busa med någon som går i trappan. Men det är inte bara Evelin som tycker den är kul, så gott som alla barn som har varit här och hälsat på de senaste månaderna har lekt i biabädden.

28 januari 2009

Ett gnällinlägg

Jag brukar ju inte gnälla så ofta i bloggen och särskilt inte om människor men idag är jag på lite gnäll humör och tänker gnälla över min make. Han åkte direkt när jag kom hem från jobbet idag eftersom han skulle på middag och gubbshopping på Bauhaus tillsammans med sina bröder och fader. Nu är det inte just det jag ska gnälla på för jag unnar honom verkligen att få göra något utan oss i släptåg. Utan gnället är över det han lämnade på diskbänken och lämnar på diskbänken så gott som varje dag under dessa 4 månader han har varit hemmapappa, alltså hela dagens disk och "sopor". Det är inte konstigt att han gnäller över att jag fyller soppåsen för fullt så det är svårt att ta ut påsen, om inte han lägger något i soppåsen så kan ju iaf inte han fylla den för full... En lite positiv följdeffekt till att allt står kvar på bänken är ju att jag får redan på allt vad Tobias och Evelin har ätit under dagen. Men en negativ följdeffekt är att Tobias inte märker att det som är i diskmaskinen är rent så han kan plocka ur den. Det medför ju att jag måste plocka ur den innan jag kan fylla på med deras disk för dagen...

Nej nu är det färdig gnällt över det och imorgon förväntar jag mig att detta inlägg inte har blivit raderat av en ren tillfällighet. Men gärna få det finnas ett nytt gnällinlägg från min gästbloggande maken med motgnäll på detta inlägg ;-). Det svåra för honom är nog att komma på något att gnälla på mig över för jag vet ju redan att jag inte har några brister :-D.

27 januari 2009

Veterinärbesök idag

Idag har vi varit hos Tindras veterinär Dr Hok, han kollade på hennes ben och tog blodprov på henne. Benet tycke han såg bra ut under omständigheterna, men det är ju inte bra. Nu har vi iaf kunnat gå korta sträckor med henne (5-10 minuter) utan att hon har börjat halta. Anledningen till att han tog blodprov på henne är att hon har fått smärtlindring så gott som hela tiden sedan våren -06 och det kan påverka levern. Tyvärr såg inte ett av levervärdena så bra ut så vi ska tillbaka om ett halvår och ta nytt prov.

För er som inte vet bakgrunden till vad som har hänt med Tindras problem med benet kanske det är lika bra att förklara det också. Anledningen till att hon har problem med benet är att hon hade osteochondros i hasleden, det innebär att det fanns lösa benbitar i hasen. P.g.a. det har hon opererats två gånger men eftersom hasen är en så känslig led så har det inte blivit riktigt bra ändå.

Nu ska jag boka tid till massage för Tindra så att hon inte går runt och är stel, jag hoppas att det kan hjälpa henne något så att vi kan minska dosen med smärtstillande.

16 januari 2009

Uppdatering om Tindra

Jag kanske ska berätta att Tindra har blivit mycket bättre i sitt ben, det är stor skillnad mot när hon hade som ondast i söndags och måndags. Det märks både på att hon vågar stödja mer på benet och hon är mer sitt vanliga jag igen. Jag har även fått bokat tid till vår veterinär så hon ska dit nästa tisdag, då blir det både kolla av benet och en allmän hälsokoll.

Delad lycka är dubbel lycka

Just nu håller Evelin och Tindra på och delar på cornflaksen som Evelin tog ur skåpet och hällde ut på golvet. Tindra blev extra lycklig över den oväntade extra maten eftersom vi håller igen på hennes mat.

14 januari 2009

Trebenta Tindra

Tindra har haft väldigt ont i sitt ben sedan i helgen, hon har nästan inte velat stödja alls på sitt ena bakben. Det är det benet som hon har opererat hasen på två gånger och hasen är jättesvullen. I måndags morse ringde jag till veterinären men det var inte så lätt att få tid, till vår veterinär som vi brukar gå till fanns det inte tid före nästa torsdag. Nu fick jag tag på en annan veterinär som hade tid igår. Det enda han gjorde vara att konstatera att hasen är svullen och varm och han rekommenderde att vi skulle öka dosen med smärtstillande. Nu verkar det som att hon är lite på bättringsväg iaf och jag fick tag på vår veterinär över telefonen idag (Tack för hjälpen UW).

Det är så jobbigt att se när hon har ont så att hon inte ens vill stödja på benet. Jag hoppas att det släpper snart och då ska hon få börja på rehab igen. Nästa gång jag skaffar hund kommer jag iaf skaffa försäkring där det ingår rehab också.


27 november 2008

Tindra har blivit utmanad

Tindra har blivit utmanad av Bosse på kennel Sunnanhof.

De regler som gäller är:
länka till den som utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
Berätta Sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
Utmana Sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länk till deras sidor, Låt dessa personer få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras blogg...

Här kommer svaren:
  • Tindra har en förkärlek till att rulla sig i skit
  • Tindra har ätit upp en mobiltelefon (Bosses mattes telefon)
  • Tindra älskar att sova i mattes säng
  • Tindra älskar all mat utom champinjoner
  • Bland det värsta Tindra vet är att duscha
  • Tindra har tre syskon som har utbildats till tjänstehundar (narkotikasök, rötsök och ledarhund)
  • Tindra har opererats i hasleden två gånger p.g.a. lösa benbitar (osteochondros)

Vi utmanar inte någon utan alla hundar och människor som vill anta utmaningen är välkomna att göra det.

30 september 2008

Flyttad hemsida

I förra veckan flyttade jag Tindras place till adressen http://tindra.wesstrom.se. Eftersom vi ändå har domänen www.wesstom.se tycker jag att det är onödigt att fortsätta betala för www.tindrasplace.com särskilt med tanke på att jag sällan gör några uppdateringarTindras place.

30 augusti 2008

Tindra