Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg

30 mars 2011

Plötslitgt händer det...

... det kommer ett inlägg i den bortprioriterade bloggen. Men det är inte konstigt att den har blivit bortprioriterad för livet snurrar på i full fart just nu. Den hamnar liksom efter familjen, jobbet, syendet, tränadet och hemmet som ska skötas. Men till helgen tar vi paus från allt sånt och åker till Stockholm och bor på hotell, undrar hur lugnt och skönt det blir med två huliganer ;-).

08 augusti 2010

Fortsatt semestrande

Nu har vi haft 4 härliga veckor semestrande men vi ger inte upp för det utan kör en vecka till. Vi har flackat runt en hel del under dom här veckorna, hittills haft landningsställen nedfällda i Fjällbacka-Tanum-Karlskoga-Nora-Karlskoga-Falkenberg-Fjällbacka-Karlskoga-Nora-Karlskoga. Men den här veckan blir det nog något lugnare, det kan hända att det blir några dagsutflykter och kanske en tur upp till stugan igen. Behöver jag ens skriva att det har varit mycket upp och nerpackand under de här veckorna och en dubbelvagn liggdel tar en del plats i bagaget.

Evelin äter Noraglass på Larsmäss (Järnboås).


06 april 2010

Resereporter för Solresor

Klart jag inte vill missa chansen att bli resereporter för Solresor, nu gäller det bara att dom väljer mig som reporter. Tänk vad underbart det skulle vara att komma iväg på en solsemester.

09 mars 2010

TisdagsTema - Frihet

Så vad det dags för ett nytt TisdagsTema och den här veckan är det Frihet. När jag tänker på frihet just nu så är det att kunna gå ut utan massor med ytterkläder, det är väl senaste dagarnas värme som gör att det känns som att det är på gång snart. Bilden som jag har valt för temat är ett kort på Evelin när hon sitter och fikar på Kålmården under semestern förra sommaren.



23 september 2009

Tack Fritidsresor

Nu har jag fått tag i musiken från Coco the Clown, jag mailade direkt till Fritidsresor och snälla Gabriela på deras kundtjänst skickade en skiva till oss. Så nu kan Evelin dansa runt på sitt rum till Coco-musiken :-).


21 september 2009

I en hel vecka...

...låg jag så här och njöt, men jag var mycket nöjdare än vad jag ser ut på bilden. Tänk att det bara är en vecka sedan vi lämnade den ljuvliga platsen och ändå längtar jag tillbaka så mycket.


19 september 2009

Efterlysning av Coco the Clown

Evelin tyckte jättemycket om Coco the Clown när vi var på Cypern, nu har jag försökt att leta efter hans musik på nätet utan att lyckas. Visst finns det några videoklipp på YouTube som vi kan lyssna på med alla har så dålig kvalitet. Att inte Fritidsresor kan ge ut en Blue Village skiva eller det kanske dom redan har? Som om det är någon som vet hur man får tag på Coco the Clown musiken så hojta till.


Spännande att se på Coco the Clown.

16 september 2009

Vår härliga vecka på Cypern

Som ni kanske förstått av tidigare inlägg i bloggen har vi haft en alldeles underbar vecka på Cypern. Precis så härlig och soft som vi hade förväntat oss blev det också, med tanke på hur höga förväntningar vi hade så var det ju inte lätt att de skulle infrias. Vi har badat massor i både poolen och havet, ätit hur mycket god mat som helst, haft trevligt sällskap, fint väder och bra underhållning. Evelin har för det mesta visat sitt humör från den bästa sidan även om hon är inne i en riktigt "NEJ" period. Hennes favorit den här resan blev helt klart Clownen Coco, hon tycke det var hur kul som helst att titta på honom.

Vi var på Fritidsresors Blue Village anläggning Nausicaa Beach i Fig Tree Bay och hade All Inclusive. Det var andra året i rad vi var där och vi skulle gärna åka dit igen någon gång i framtiden.

Lite eftermiddagsfika på muren.


Evelins kusiner hänger i baren.

Hopp i poolen

Lek i sanden på stranden.

En cooling i Noas solglasögon.

Bamse - "Hejja hejja Batte"

Tryggt att sitta i Noas knä och se på Coco the Clown.

Coco the Clown och Rajraj

Evelin följer Ester och Aron till bamseklubben.


15 september 2009

Väntan

Jag hade väl tänkt mig en liten uppdatering om hur semestern har varit här i bloggen men den får ni vänta på ett tag till. Jag vill iaf meddela att vi kom hem igår välbehållna efter en underbar semestervecka.

07 september 2009

Färdigpackat

Då var allt färdig packat och alla packning är inställd i bilen, så nu kan vi bara slappa fram tills det är dags att åka om några timmar. Det där med packning är inte det lättaste särskilt inte när man inte får packa hur tungt som helst. Vi är ju ganska begränsade eftersom Evelin inte får ta med sig ett enda kilo packning eftersom hon inte är 2 år ännu. Som tur är har vi ressällskap som får ta med sig så gott som obegränsat med packning eftersom dom har 3 barn över 2 år.

Jag och Tobias har haft några dispyter om antalet kameror som jag ska ha med, han tycker att det är onödigt med en digital systemkamera med extra objektiv, en filmkamera och en engångskamera. Men varför ska man tvingas välja när man kan ta med dem alla, förra året tog jag ju 700 kort när vi var på Cypern och det behövs ju lite utrustning för det :-). Kompromissen blev att laddaren till filmkameran fick stanna hemma, vi kommer ju troligtvis inte filma så mycket ändå.

Om det går att mobilblogga från Cypern kan det hända att det dyker upp en eller annan bild under tiden vi är bortresta. Annars blir det tyst här i bloggen en vecka framåt.

06 september 2009

Packning pågår

Vi håller på och packar för fullt och det känns som att vi är någorlunda med i schemat. De flesta kläderna är iaf nerpackade, nu gäller det bara att se så att det är ungefär rätt antal av varje grej. Sedan så är det ju det där som har blivit tvättat men ännu inte har torkat som är kvar, men de kläderna är ju på gång iaf. Men det hade gått betydligt mycket lättare om inte yngsta medlemmen i familjen så gärna hade velat hjälpa till att packa. Visserligen är hon duktig på att packa men hon har inte så bra känsla för vad som ska med och vad som inte ska med ;-).

02 september 2009

Stora tjocka magen

Under dom senaste veckorna har magen växt något otroligt mycket flera på jobbet och även Tobias har sagt att den har blivit så stor så det märks skillnad från dag till dag. Givetvis märker jag ju också själv hur stor jag har blivit också, oftast är inte magen ivägen ännu men när jag äter tar den i bordet. Det som oroar mig mest med att magen har blivit så stor är vart det ska sluta, idag har jag gått 22 fulla veckor. Så magen har 4 månader till på sig att växa... Skulle magen fortsätta att växa i det här tempot kommer jag bli gigantiskt stor.

Det ska bli spännande att se hur det kommer fungera på flyget nu när vi åker till Cypern. Evelin är ju inte 2 år ännu så hon får ju inget eget säte på planet. Förra året gick det väldigt bra på vägen ner eftersom det var kväll, hon var ett år yngre då och jag var ju mycket mindre. På hemvägen hade vi turen att få ett eget säte till Evelin eftersom planet inte var helt fullt. Tobias tycker även utan barn i knät att det är jobbigt trångt att flyga eftersom han är ganska lång. Så Tobias har tjatat länge på mig att vi ska boka säten med extra benutrymme men jag har tyckt att det har varit onödiga pengar. Men nu har han äntligen lyckats övertala mig och jag är väldigt nöjd över det.

31 augusti 2009

Hur svårt kan det va?

Vi har haft två MP3-spelare liggandes hur länge som helst, så jag tänkte att det måste ju vara perfekt att fylla en med musik till Evelin att ha på flygresan. Men det var verkligen lättare sagt än gjort, jag trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt som det var. Tänk vad fel jag hade, nu kanske jag hade klurat ut det lite fortare om jag hade haft Media Player på den här datorn. Ikväll lyckades jag äntligen få till det när jag väl bytt till den andra datorn där det finns Media Player, då var det ju hur enkelt som helst helt plötsligt.

Nu gäller det ju bara att Evelin ska vilja lyssna på musik i små hörlurar, hon tycker ju väldigt mycket om när vi sätter på musik här hemma. Vi får väl ha "hörlurarträning" varje dag den här veckan så hon är förberedd när vi ska flyga :-).

15 augusti 2009

Det närmar sig

På måndag är det bara 3 veckor kvar tills flyget till Cypern går från Örebro flygplats. Det ska bli så skönt och komma iväg på en härlig semester. När jag berättar att det sak bli så skönt att inte lämna hotellområdet på hela veckan tror min omgivning att jag är ironisk, men det är jag verkligen inte. Riktigt skön semester är när man inte behöver göra något, bara ligga och softa, bada i poolen och havet och äta massor med god mat. Det är både lite tur och otur att jag är gravid, för då kan jag ju inte smutta på alla goda drinkar men jag kan ju lägga på mig massor med extra kilo utan att det märks ;-).






09 augusti 2009

Semestrande ända in i kaklet

Det gäller att njuta av semestern så länge som den varar och det har vi verkligen gjort. Vi åkte upp till stugan på fredag förmiddag och kom inte hem före nu ikväll. Det finns ju ingen anledning att vara hemma och förbereda sig för jobbet om det inte är nödvändigt när det är så här fint väder som det är nu. Den största oron vara att få Evelin i säng i rätt tid ikväll eftersom hon har vänt på dygnet nu under semestern. Det verkar som att vi har varit oroliga i onödan för det, hon hoppade nämligen över dagsvilan idag och somnade som en stock i bilen på väg hem vid 18,30. Nu gäller det bara att hon sover hela natten också.

Förutom massor med bad i poolen som det alltid blir när vi är i stugan och det är fint väder så har vi även varit på Larsmäss. Det är en hantverksmarknad med massa andra aktiviteter som ligger bara några km från stugan.

Tobias och Evelin busar i poolen.

Trött Evelin provar den hemvirkade mössan som hon har fått av faster Lena.

06 augusti 2009

Sista semesterdagarna

Nu är vi framme vid dom sista semesterdagarna, skönt att det kom lite fint väder till slut iaf. De två senaste veckorna har vi tillbringat mesta delen av tiden på västkusten. Idag har det blivit en tur till stugan med skönt poolbad och imorgon åker vi tillbaka dit och stannar där tills på lördag eller kanske söndag.

25 juli 2009

Semester igen

Då var det dags för två veckors semester igen efter en veckas "slit" på jobbet. Med tanke på vilket väder det har varit den här veckan så har det varit helt okej att jobba faktiskt. Skönt att hinna få undan lite jobb så här i semestertider.

Dom kommande två veckorna kommer börja med lite semestrande i Göteborg och sedan är det dags för en tur till Tanum igen. Vi får väl se vad mer semestern har att bjuda på.

17 juli 2009

Semestern i bilder

Igår kväll kom vi hem igen efter att ha varit på resandefot sedan i måndagsförmiddag. Mycket trevligt har vi haft i tillsammans med svärföräldrarna och i goda vänners lag. Som tur var så blev det inte så dåligt väder den här veckan som jag hade befarat. I måndags åkte vi upp till stugan och sov över där tills på tisdag då det blev en tur till Grythyttan där vi åt god italienskglass tillsammans med Tobias föräldrar efter det avslutade vi med en fika i Nora.

På onsdag morgon bar det av från stugan till Linköping med sammanstrålning med Andreas, Maria, PJ, Fia och Alexander påvägen. I Linköping blev det först en tur till deras gamla stadsdel, där var det otroligt fin och väldigt bra anordnat med massa gratisaktiviteter för turister. Efter det bar det av till Bergsslussar där vi parkerade gratis ;-) (däremot var maten dess då dyrare). Där började det tyvärr regna men det var ändå lite roligt att kolla på slussningen Efter det blev det en snabbis in på Cloettas fabriksförsäljning och påvägen hem besökte vi Brunneby musteris gårdsbutik.

Igår var det då dags för turen till Kolmårdens djurpark tillsammans med samma gäng som dagen innan. För mig var det premiär på Kolmården och det fanns mycket djur att titta på. Vi hade väldigt tur med vädret så det var en behaglig värme hela dagen, jag tror väl att vi hann med att se det mesta.

Här kommer semesterdagarna i bilder:

Evelin på promenad i Grythyttan tillsammans med farmor och farfar.

En fågel vid Norasjön.

Fika med telefonsnack i Nora.


Bus i bilen påväg till Linköping.

Banken i gamla delen av Linköping.

En gammal affär.


Tobias, Evelin och Andreas på promenad.

Vid Bergsslussar var det regnigt.

Slussen håller på att stängas.

Alexander utanför Brunneby musteri.

Tittar på djuren på Kolmården.

En av örnarna, tyvärr såg vi inte på deras show.

Evelin fikar och kör vagn samtidigt.

Delfinshowen var imponerande.


Alexander spanar på djuren på savannen.