Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg

30 mars 2011

Plötslitgt händer det...

... det kommer ett inlägg i den bortprioriterade bloggen. Men det är inte konstigt att den har blivit bortprioriterad för livet snurrar på i full fart just nu. Den hamnar liksom efter familjen, jobbet, syendet, tränadet och hemmet som ska skötas. Men till helgen tar vi paus från allt sånt och åker till Stockholm och bor på hotell, undrar hur lugnt och skönt det blir med två huliganer ;-).

03 november 2009

Lunchträning

För ett tag sedan fick vi förmånen att träna 2 timmar i veckan på arbetstid eftersom ett helt gäng på jobbet började träna Easyline på lunchen. Nu var det ju inte riktigt aktuellt för mig att börja med Easyline eftersom jag först var för trött och sedan förstor för att få plats vid maskinerna.

Men nu har även jag kommit igång med lunchträningen men för min del har det blivit simning, det passar mig perfekt just nu. Det var min arbetskompis Jenny som kom på att vi kunde gå och simma istället på lunchen. Jag startade i förra veckan och kör tisdagar och torsdagar, hittills har jag simmat 30-40 minuter per gång. Det är jätteskönt att äntligen komma igång med träning igen och att dessutom vara färdig tränad redan när man kommer hem från jobbet är så bekvämt.

03 mars 2009

En promenad i blötan

Har precis kommit hem efter en timmas promenad i det här blöta vädret, så nu hänger byxorna på tork. På baksidan benen var dom dyngsura ända upp till knävecken. Tack för trevligt sällskap Sanna!

26 februari 2009

Äntligen tillbaka på rodden

Efter två månaders upphåll har jag äntligen kört första roddpasset idag. Att det har blivit så långt uppehåll har berott på att dom tog bort just de tre pass som jag brukade växla mellan och då tappade jag lusten. Men nu har jag hittat iaf hittat det här passet som passar någorlunda. Jag har även försökt att hänga med Madde och träna motionsmaskiner på gymet men jag har inte tillräckligt bra karraktär för att komma iväg på det. Dessutom trivs jag väldigt bra med rodden som träningsform, man blir så skönt trött utan total blodsmak i munnen.

16 december 2008

Vårens träningstider

Ikväll har jag varit och tränat rodd igen. Nu hade det nya schemat för våren kommit och till min besvikelse upptäckte jag att både medelrodden på tisdagar och söndagar är borttagna. Så nu finns det inget pass som både ligger på rätt tider och är det jag vill gå på. Det fanns inte något pass som började 19.30 eller senare på nya schemat och jag vill inte träna tidigare på vardagarna. Eftersom jag inte hinner träffa Evelin så mycket efter jobbet om jag tränar tidigare. Så nu gäller det att hoppas på att trycket på träningspass blir stort efter alla nyårslöften så att de lägger in några extra pass ;-).

09 december 2008

8 km rodd

Idag var det ett lång 50 minuters roddpass, det blev totalt 45 minuter effektiv roddtid och jag kom 8 km på den tiden. Mot slutet kände jag att jag började bli öm i rumpan så den kommer jag nog känna av rejält imorgon... Det var iaf skönt att komma iväg och träna för jag har inte tränat sedan förra söndan.

24 november 2008

Träningsvärk

Helt otroligt att inte träningsvärken kom före efter 5:e träningstillfället. Det är ändå ganska skönt för då känns det ju verkligen att jag har tränat :-) dessutom gör det inte så ont. Det var värre när jag körde igång med träningen förra gången för 2½ år sedan, då hade jag värk så jag knappt kunde gå :-(.

19 november 2008

Spinning är inte riktigt min grej

Ikväll har jag varit iväg på mitt andra spinning pass eller rättare sagt 30/30 rodd/spinning. Rodden går jätte bra och där hänger jag med väldigt bra men spinningen är inte riktigt min grej. Idag fick jag iaf till ändring av motståndet mellan sittande och stående, eftersom jag inte orkar så bra måste jag reglera varje gång. Jag ska ge det några gånger till och känns det inte bättre då så får jag nog satsa på bara rodd eller något annat istället. Vi har ju iof en spinningcykel i källaren så jag kanske ska köra några pass på den för att öka konditionen.

12 november 2008

Hemma kväll med sjuk Evelin

Jag hade bokat in träning idag men eftersom Evelin är sjuk och Tobias har varit hemma med henne hela dagen så han fick frigång istället.

Tyvärr har inte Evelin blivit bättre trots mediciner högt och lågt, hon rosslar i halsen som bara den och i natt hade hon svårt att andas så vi fick gå ut med henne :-(. Jag hoppas att den här natten blir bättre annars får vi nog kontakta läkare imorgon igen.

09 november 2008

Träningsdax

Idag är det dax för träning igen efter 2½ veckas ofrivilligt uppehåll p.g.a. förkylning. Dagens pass är medelrodd 50 minuter.

30 oktober 2008

Träningsfri vecka

Visst är det väl bra att börja med att andra träningsveckan på det nya livet blir träningsfri *not*. Det är ju bara så typiskt att bli förkyld när man väl har kommit igång och träna.

Förkylningen har varit under någorlunda kontroll i tisdags och igår men idag har det blivit värre igen. I eftermiddags fick jag ta två alvedon men jag klarade att fortsätta jobba utan större problem. Nu har även maken blivit sjuk men dotterns förkylning är något bättre men hon är ganska gnällig.

23 oktober 2008

Ingen träningsvärk ännu

Ännu har inte träningsvärken slagit till men rumpan är öm efter gårdagens träning. På första delen när det var rodd höll jag ju samma tempo som alla andra även om jag inte hade lika mycket motstånd och det trodde jag verkligen skulle kännas i armar, axlar och rygg idag. Hoppas att det inte kommer någon träningsvärk men det vore konstigt om det inte gör det.

22 oktober 2008

Första träningen på 2½ år

Idag hände något som inte har hänt på 2½ år, jag satte mina fötter i en träningslokal och dessutom provade jag på rodd och spinning för första gången i mitt liv. Rodden var riktigt kul men spinningen gillade jag inte så mycket men det var okej med 30 minuter. Rodden hängde jag med på hela 30 minuterspasset men spinningen klarade jag bara i 10 minuter. Nu är jag igång iaf och har bokat in mig på samma pass nästa vecka.

Det värsta med träning är innan man har kommit igång och fått rutin i att åka iväg och träna, mitt tappar träningsförsök för 2½ år sedan varade bara i ca 1 månad innan det slutade med förkylning. Men när jag bodde ensam i Tanum var jag tapper och tränade två gånger i veckan i drygt ett halvår, då var det innebandy med jobbet och bodystep som gällde.