12 januari 2010

Farmors syskrin

I syinlägget jag skrev igår nämnde jag syskrinet som jag har fått av min farmor och det är nämligen inte vilket syskrin som helst utan hennes eget syskrin som hon hade fått 1947 (om nu årtalet som står i stämmer). Jag kommer inte riktigt på när jag fick det av henne men min farmor var ganska fiffig med det där med presenter. När jag fick den hade hon fyllt upp skrinet med diverse sy saker som kunde vara bra att ha. Jag har haft mycket användning för det även innan jag satte igång och börja sy, bara en sådan sak att ha ett fint skrin där det finns massor med olika trådar och nål när något ska lagas är ju prefekt.

Idag har jag tillbringat några timmar vid symaskinen och sytt ihop en åkpåse till bebisen eftersom liggdelen på syskonvagnen är mycket mindre än den vi hade till Evelin får inte den plats. Så det blir en dubbelsydd microfleecefilt som kommer bli åkpåse till bebisen, om jag nu får till knapphålen vill säga. Jag försökte provsy några knapphål idag med lyckades inte alls, jag får väl klura lite tills imorgon och göra ett nytt försök då.


Inga kommentarer: