Visar inlägg med etikett tisdagstema. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tisdagstema. Visa alla inlägg

13 april 2010

TisdagsTema - Siffror

Dagens TisdagsTema är Siffror och här kommer några siffror man gärna tittar på med glädje den här veckan :-).



06 april 2010

Tisdagstema - Barnasinne

Dagens Tisdagstema är Barnasinne, i den här bilden finns det mycket barnasinne både från Evelin och Jenna som busar med kongen.



09 mars 2010

TisdagsTema - Frihet

Så vad det dags för ett nytt TisdagsTema och den här veckan är det Frihet. När jag tänker på frihet just nu så är det att kunna gå ut utan massor med ytterkläder, det är väl senaste dagarnas värme som gör att det känns som att det är på gång snart. Bilden som jag har valt för temat är ett kort på Evelin när hon sitter och fikar på Kålmården under semestern förra sommaren.



16 februari 2010

Tisdagstema - Sol

Då var det dags för ett nytt Tisdagstema igen och den här veckan är det Sol som är tema. Nu är det väl inte det vanligaste att man tar kort på solen och idag lyser den tyvärr med sin frånvaro. Men för drygt en månad sedan gjorde jag ett försök att få till en bra bild på den vackra januarisolen, den var mycket finare i verkligheten än vad jag lyckades fånga på bild.



09 februari 2010

Tisdagstema - Husdjur

Så var det tisdag igen och det betyder ju att det är ett nytt Tisdagstema. Veckans tema är Husdjur, eftersom inte Tindra bor hos oss sedan ett år tillbaka fick jag leta lite i arkivet för att hitta en bild jag gillade. Den här bilden är sedan våren 2008, här är Tindra nöjt trött efter ett uppletandepass.


02 februari 2010

TisdagsTema - Liggande

Veckans TisdagsTema är Liggande och här har vi en liten kille som ligger mest hela tiden så givetvis passar en bild på Hannes in på veckans tema. Fotot är taget på BB när han var 1 dag gammal.



19 januari 2010

TisdagsTema - Instängd

Nu har jag tänkt komma igång med att vara med på TisdagsTemat igen, det var ju ett tag sedan senast. Dagens tema är Instängd och jag har letat i arkivet och hittat en bild från insidan muren på Carlstens Fästning på Marstrand sedan vi var där i somras Här har det varit många marstradsarbetande fångar varit instängda.



12 maj 2009

TisdagsTema - Gummi

Dagens TisdagsTema är Gummi, först tänkte jag hoppa över denna vecka för jag tänkte inte på att jag ganska ofta tar kort som passar temat. Gummit jag brukar fota är Evelins nappar. Denna bilden är tagen för några veckor sedan när en ytterst diskret tjej spanar på några som går på andra sidan gatan. Visst har hon en skön stil på bilden :-). Annars är det nya nu att hon ska ha två nappar i munnen, men tyvärr har jag inte lyckats fånga det på bild ännu.



28 april 2009

TisdagsTema - Stor och liten

Idag är det tisdag och det innebär ju att det är ett nytt TisdagsTema, temat idag är stor och liten. I lördags tog jag kort på en stor och liten person som tittade på uppträdande på torget i Karlskoga. Lilla Evelin känner sig trygg i stora farbror Uffes famn.



21 april 2009

TisdagsTema - Trä

Den här bilden behöver väl ingen närmare beskrivning eftersom dagens TisdagsTema är just Trä.



14 april 2009

Tisdagstema - Godis

Så var det tisdag igen och med det dags för veckans Tisdagstema, temat denna vecka är Godis. Visst har det blivit mycket godis i påsk men den gigantiska godisskålen från påskafton har jag ju redan visat bild på i bloggen. Istället blir mitt bidrag på temat ett stort påskägg med väldigt lite godis. Det var Evelins påskägg som hon fick av Lotta och Magner, det innehöll två pyttesmå russinaskar (Evelin godis) och massa andra saker. Jenna var också väldigt nyfiken på vad Evelin fick i påskägget.



24 mars 2009

TisdagsTema - Platt

Då var det dags för ett nytt TisdagsTema och den här gången är det temat Platt som gäller. Evelin har fått gestalta många fototema på senaste tiden och det kan ju bero på att jag tar många kort på henne. Idag får hennes platta hår spegla temat.



17 mars 2009

TisdagsTeam - Från sidan

Så var det tisdag igen och dags för ett nytt TisdagsTema, veckans tema är från sidan. Här har jag tagit kort på Evelin från sidan när hon spelar fotboll eller snarare "handboll" för hon är precis påväg att plocka upp bollen :-).


10 mars 2009

TisdagsTema - Tisdag

Dagens TisdagsTema är just Tisdag, jag tycker det känns som ett lite svårt tema för mig eftersom Tisdag inte säger så mycket för mig. Så det får bli dagens = tisdagens bad för Evelin, hon passade på att borsta tänderna i badet också.


03 mars 2009

TisdagsTema - Spår

Jag har letat långt bak i arkivet för att hitta den här bilden, min tolkning av dagens TisdagsTema Spår. Bilden är tagen på förberedelserna inför spårträning med Tindra, det är apportena och midjeväskan som ligger där. Bilden är tagen i augusti 2005.


10 februari 2009

TisdagsTema - Utomhus

Denna veckas TisdagsTema är så passand med tanke på vädret Utomhus. Tyvärr har jag inte varit ute idag och igår när det har varit solsken och massa vacker snö. Denna bild på Tobias och Evelin tog jag när vi var ute i snön i söndags.



03 februari 2009

TisdagsTema - Mjuk

Idag är jag med på TisdagsTema för första gången, temat för dagen är MJUK. Här är en bild på Evelins mjuka kind.