Visar inlägg med etikett marina. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett marina. Visa alla inlägg
17 juni 2011
19 februari 2011
Min måne

Inatt är det fullmåne, jag brukar inte påverkas av det men inatt har jag inte lyckat somna. När jag hade vridit mig tillräckligt länge var jag bara tvungen att gå upp och ta kort på den. Jag går på en fotokurs och i tisdags pratade vi om att ta kort på månen, eftersom jag inte var så intresserad av det så antecknade jag inget om det. Tur då att det finns Google som man kan söka på, efter 34 misslyckade försök fick jag till inställningarna så det blev annat än en stor prick. Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med bilden med tanke på att det var första gången.

29 januari 2011
Ferrari cola - godaste gott
Utan att tveka är ferrari cola det allra godaste godiset, allt annat lösgodis kan slänga sig i väggen. Jag har alltid tyckt om de röda ferrarisarna men dom är hästlängder från de med colasmak. Men jag kanske inte skulle avslöja det här i bloggen för då kanske ni köper slut på dem ;-).



Kategorier:
marina
24 januari 2011
På teater med killarna
Igår var Evelin och jag på teater tillsammans med våra vänner, alla mammor från mitt "mamut-gäng" och nästa alla killar. Det var andra gången vi var iväg på teater och jag måste nog säga att den förra var bättre iaf för oss vuxna. Efteråt lunchade vi ihop på den enda öppna fiket som vi kunde hitta, det är väldigt dåligt med söndagsöppna matställen i den här stan.
Att vara ute på stan gjorde också att jag blev kändis genom att vara med i båda Karlskogas tidningar på samma dag ;-). I ena tidningen t.o.m. på förstasidan på en bild från teatern (fast det syns knappt att det är jag) och i den andra svarade jag på dagens fråga.
Att vara ute på stan gjorde också att jag blev kändis genom att vara med i båda Karlskogas tidningar på samma dag ;-). I ena tidningen t.o.m. på förstasidan på en bild från teatern (fast det syns knappt att det är jag) och i den andra svarade jag på dagens fråga.
22 december 2010
Juldans
Då var juldansandet över på öppna förskolorna, i måndags dansade vi på Österledskyrkans öppna förskola. För mig blev det ett rejält träningspass eftersom även Evelin ville bli buren, som tur var fick jag lite avlastning i slutet. Igår var det dans på babycafeét på öppna förskolan vid biblioteket, på den dansen var det något så unikt som fler pappor än mammor :-).
Nu är det färdig dansat för mig på öppna förskolorna eftersom jag börjar jobba efter nyår, det känns lite tomt och konstigt att inte gå dit mer jag har ju trots allt varit där nästan varje vecka hela året. Men barnen får nog "hänga" där i några månader till, jag får väl säga till Evelin att hon ska dit så pappan inte har något val ;-).

14 december 2010
Vackra snö
Det är så vackert ute nu men all snö, jag tycker verkligen att det är jättemysigt. Det jobbiga är bara att man måste ha så mycket kläder när man ska ut, det känns som att det tar en evighet att klä två barn och mig själv.



07 december 2010
Matförstöraren
Jag är tydligen inne i en riktig matförstörar period, här för några veckor sedan ställde jag in en öppen matburk i skåpet istället för i kylen. Efter det har jag kommit på mig själv flera gånger med att vara på väg att ställa in dem i skåpet istället för kylen. I förra veckan delade jag upp en stor matlåda som stod i kylen för att ställa in den i frysen och upptäcker några dagar senare att jag har ställt in dom i kylen istället. När jag upptäckte dom klagade jag på Tobias att han hade tagit ut dom ut frysen men så var det ju inte. Även i förra veckan gjorde vi en sådan där grej som är lite av en klassiker i vår familj att glömma ställa in resterna från middagen, men i det här fallet får jag faktiskt säga att Tobias är lika medskyldig som jag.
01 december 2010
Vinst
Ibland har även jag lite tur och vinner, även om det inte är så ofta. Det här fina halsbandet vann jag i By Hovlands adventstävling på Facebook idag. Dom gör så otroligt fina smycken, så om du letar efter namnsmycken kan jag rekomendera dom. Dessutom är det ett Karlskogaföretag.



29 september 2010
Gratisbio.se
Jag har gått med i gratisbio.se nu hoppas jag kunna samla många poäng så jag kan få lite gratis grejer. Gå med du också!
Kategorier:
marina
21 september 2010
Jag gillar olika

Jag gillar olika också gillar jag Johanna Ahlard fina illustrationer, det är hon som gör många av illustrationerna till fina barntyger.

Kategorier:
marina
26 augusti 2010
Bärbar DVD
Evelin fick en bärbar DVD i julklapp förra året, tyvärr blev det inte den succé som vi hade hoppats på. Visst tittar hon på den ibland men med tanke på hur klistrad hon kan vara vid tvn hemma så är det ytterst lite hon vill se på film när vi åker bil.
Men i början av sommaren kom jag på att jag ju kunde använda DVDn till min Sex and the City box som jag inte har tagit mig tid till att titta på tidigare. Det är ju inte så många i familjen (läs bara jag) som är vill se SATC så är det ju inte så ofta man får tillfälle att se på dom. Så istället för att avsluta kvällen med en god bok har det blivit ett eller ett par avsnitt med bruttorna i stan.

Men i början av sommaren kom jag på att jag ju kunde använda DVDn till min Sex and the City box som jag inte har tagit mig tid till att titta på tidigare. Det är ju inte så många i familjen (läs bara jag) som är vill se SATC så är det ju inte så ofta man får tillfälle att se på dom. Så istället för att avsluta kvällen med en god bok har det blivit ett eller ett par avsnitt med bruttorna i stan.


25 augusti 2010
Varm i hjärat
Jag blir alldeles varm i hjärtat när Evelin säger:
- Mamma, vet du en sak?
- Nej
- Jag älskar dig jättemycket!
- Mamma, vet du en sak?
- Nej
- Jag älskar dig jättemycket!
16 augusti 2010
01 juli 2010
Sommarförkylning
Vad trötsamt och jobbigt det är att vara förkyld, just nu känner jag mig som han i "föda barn" reklamen. Tänk att man glömmer så fort för det var ju inte ens ett halvår sedan Hannes föddes.
31 maj 2010
27 maj 2010
Lek i Photoshop
Här om kvällen lekte jag lite i Photoshop och här är ett av resultaten. Det har varit så mycket Hannes i bloggen de senaste dagarna så nu är det Evelins tur.
26 maj 2010
Underbara objektiv
Som tur var gick lagningen av det trasiga objektivet på garantin så nu är det saknade objektivet tillbaka och helt. Typiskt nog var vi på Nordens Ark när det var på lagning så jag kunde inte ta alls så fina bilder med orginalobjektivet. Men nu är ordningen återställd i kameraväskan och Hannes ställer så gärna upp och modellar när mamma vill ta kort.
11 maj 2010
Håravfall
Om jag ska fortsätta tappa hår i den här takten kommer väl bli flintskallig snart. Överallt finns dom där långa äckliga håren, tur att jag klippte mig för ett tag sedan så att dom inte är så där jättelånga längre. Men det går väl över så småning om, när jag var hos frisören så sa hon att det är vanligt att håravfallet kommer när bebisen är ungefär 3 månader.
Kategorier:
marina
03 maj 2010
Trasigt objektiv
För någon vecka sedan när jag tog kort gick helt plötsligt mitt extraobjektiv till kameran sönder, eller det går att ta kort med det men det låter jätte illa och skakar när man sätter på och stänger av. Jag hoppas verkligen att det är något fabrikations fel så att det går på garantin, vilken dag som helst ska jag skicka in det. Det är så tråkigt att bara kunna använda orginalobjektivet för det zoomar inte alls lika bra och det går inte att ta makrobilder med det, så det är inte alls lika kul att ta kort nu.

30 april 2010
Sjukstugan fortsätter
Det är ju bara att konstatera att vi inte kommer iväg till Tanum nu i alla fall. Visserligen är den väl något bättre med barnen men nu har både jag och Tobias börjat bli sjuka. Jag började känna i halsen igår och nu börjar det även kännas i näsan. Tur att Evelin är lugnare idag för igår vara det riktigt jobbigt vissa stunder, hon var rastlös och inget som jag föreslog att göra dög.
Det är så typiskt att vi blir sjuka när vi ska iväg på något, det är inte första gången vi får ställa in en tur till Tanum. Men det är väl sånt livet är med småbarn så det är bara att acceptera det.
Det är så typiskt att vi blir sjuka när vi ska iväg på något, det är inte första gången vi får ställa in en tur till Tanum. Men det är väl sånt livet är med småbarn så det är bara att acceptera det.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






