Visar inlägg med etikett jobb. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jobb. Visa alla inlägg
30 mars 2011
Plötslitgt händer det...
... det kommer ett inlägg i den bortprioriterade bloggen. Men det är inte konstigt att den har blivit bortprioriterad för livet snurrar på i full fart just nu. Den hamnar liksom efter familjen, jobbet, syendet, tränadet och hemmet som ska skötas. Men till helgen tar vi paus från allt sånt och åker till Stockholm och bor på hotell, undrar hur lugnt och skönt det blir med två huliganer ;-).
13 januari 2011
Rivstart
Nog hade jag räknat med en rejäl rivstart på jobbet eftersom det är mycket att göra i januari både med lön och ekonomi. Men jag hade räknat med att det skulle bli något av en mjukstart på hemfronten eftersom Tobias är hemma med barnen. Nu blev det inte riktigt så eftersom hans rygg har pajat ihop rejält, så efter några turer till akuten och riktigt starka värktabletter blev han sjukskriven i 2 veckor. Så just nu har vi hjälp av snälla svärmor och svärfar som tar hand om Hannes så att jag kan jobba. Vi har även fått lite hjälp från kommunen eftersom Evelin med kort varsel fick vara mer hos sin dagmamma.
03 januari 2011
"En lönetant, en lönetant...
... det är en tant med taggar på". Nej det hoppas jag ju inte att man tycker för numera tillhör jag lönetants-ligan. Det är spännande för en gammal ekonomitant som mig att få lära sig lite nytt ;-). Idag var det alltså första dagen som jag var tillbaka på jobbet på heltid och det känns faktiskt ganska bra, skönt att mjukstarta lite med en kort vecka.
Kategorier:
jobb
08 december 2010
Föräldraledigheten är snart över
Nu närmar sig slutet på min föräldraledighet med storm steg, i januari börjar jag jobba heltid. Jag kan faktiskt inte säga att det här året har gått fort men det har gått väldigt fort sedan i somras, hösten bara försvann. Jag känner mig inte riktigt redo att jobba så mycket ännu, det hade varit lagom med upptrappning till 2 eller 3 dagar i veckan. Men det känns ju tryggt att lämna över till Tobias i några månader och slippa tänka på lämningar och hämtningar hos dagmamman ett tag. Tänk att Hannes har blivit så stor redan, han börjar ju närma sig 1 år med stormsteg.



23 augusti 2010
Vardagen är tillbaka
Då var vardagen tillbaka efter sommarens långa härliga semester. I förra veckan började Tobias jobba och Evelin var tillbaka hos dagmamman. Dessutom jobbade jag min första arbetsdag för i år i fredags, ända till årsskiftet ska jag jobba en dag i veckan. Annars kommer allt flyta på precis som det gjorde innan semestern. Idag drog öppna förskolan igång för hösten så där har vi spenderat dagen idag.
31 december 2009
Snart 2010 - hoppas jag klarar det
Nu har bebisen väldigt liten chans att bli en -09:a, det är inte ens 15 timmar kvar innan vi är inne på nya året. Men jag måste också erkänna att den här natten har varit den oroligaste hittills, jag har inte haft värkar eller nått sånt men magen har känts orolig och det har ju givetvis gjort mig oroligt också. Nä jag har bestämt att bebisen ska komma någon gång mellan 6-9 januari och då blir det ju så :-). Om den väntar lika länge som storasyster gjorde så kommer den inte före den 11 januari.
Igår gjorde jag iaf min sista arbetsdag oavsett hur länge bebisen håller sig inne i magen. Det känns lite vemodigt men ändå skönt med lite ledighet. Så jag undrar hur lång tid det tar innan jag erbjuder mig att jobba lite hemifrån. Evelin var bara 3 månader när jag började jobba hemifrån men samtidigt hade jag ju bara ett barn då och det är ju inte säkert att det kommer gå så smidigt med bebisen som det gjorde med henne.
Igår gjorde jag iaf min sista arbetsdag oavsett hur länge bebisen håller sig inne i magen. Det känns lite vemodigt men ändå skönt med lite ledighet. Så jag undrar hur lång tid det tar innan jag erbjuder mig att jobba lite hemifrån. Evelin var bara 3 månader när jag började jobba hemifrån men samtidigt hade jag ju bara ett barn då och det är ju inte säkert att det kommer gå så smidigt med bebisen som det gjorde med henne.
21 december 2009
4 arbetsdagar kvar
Nu har jag bara 4 arbetsdagar kvar i år och med det också tills jag går på föräldraledighet och det känns verkligen välbehövligt. Idag har det varit jättejobbigt att sitta på jobbet hela dagen, det klämmer och värker både här och där. Med tanke på hur jag har hållit på i helgen borde det ju inte vara så jobbigt att sitta vid ett skrivbord eller så kanske det är tackvare det som jag inte riktigt orkar med. Det är tur iaf att vi inte har jättemycket att göra så jag försöker sluta lite tidigare än vanligt, så de senaste veckorna har det blivit 7-7,5 timmars dagar.
Trots att jag har varit jättetrött efter arbetsdagen och knappt orkat lyfta ett handtag nu ikväll har Tobias fixat så att högskåpen i köket är på plats. Det gick fort att få det fixat, från att vi bestämde oss helt i lördags att vi skulle skaffa dem tills att de var på plats nu och det blev jättebra. Det ska blir så skönt att äntligen ha ett städskåp här på övervåningen där allt kan vara samlat, som vi har haft det nu har allt varit utspritt och det har blivit mycket spring i trappan när vi har städat.
Trots att jag har varit jättetrött efter arbetsdagen och knappt orkat lyfta ett handtag nu ikväll har Tobias fixat så att högskåpen i köket är på plats. Det gick fort att få det fixat, från att vi bestämde oss helt i lördags att vi skulle skaffa dem tills att de var på plats nu och det blev jättebra. Det ska blir så skönt att äntligen ha ett städskåp här på övervåningen där allt kan vara samlat, som vi har haft det nu har allt varit utspritt och det har blivit mycket spring i trappan när vi har städat.
03 november 2009
Lunchträning
För ett tag sedan fick vi förmånen att träna 2 timmar i veckan på arbetstid eftersom ett helt gäng på jobbet började träna Easyline på lunchen. Nu var det ju inte riktigt aktuellt för mig att börja med Easyline eftersom jag först var för trött och sedan förstor för att få plats vid maskinerna.
Men nu har även jag kommit igång med lunchträningen men för min del har det blivit simning, det passar mig perfekt just nu. Det var min arbetskompis Jenny som kom på att vi kunde gå och simma istället på lunchen. Jag startade i förra veckan och kör tisdagar och torsdagar, hittills har jag simmat 30-40 minuter per gång. Det är jätteskönt att äntligen komma igång med träning igen och att dessutom vara färdig tränad redan när man kommer hem från jobbet är så bekvämt.
Men nu har även jag kommit igång med lunchträningen men för min del har det blivit simning, det passar mig perfekt just nu. Det var min arbetskompis Jenny som kom på att vi kunde gå och simma istället på lunchen. Jag startade i förra veckan och kör tisdagar och torsdagar, hittills har jag simmat 30-40 minuter per gång. Det är jätteskönt att äntligen komma igång med träning igen och att dessutom vara färdig tränad redan när man kommer hem från jobbet är så bekvämt.
24 augusti 2009
Det tar på krafterna
Jag är helt slut, det tar verkligen på krafterna att vara förkyld när man är gravid. I slutet av förra veckan precis när förkylningen bröt ut var jag hemma från jobbet och orkade inte göra något. I helgen har jag iaf orkat hitta på saker och idag har jag varit tillbaka på jobbet. Det jobbigaste är att inte ha fritt i näsan så att man kan andas normalt. Förkylningen verkar inte ge med sig i första taget heller...
09 augusti 2009
Semestrande ända in i kaklet
Det gäller att njuta av semestern så länge som den varar och det har vi verkligen gjort. Vi åkte upp till stugan på fredag förmiddag och kom inte hem före nu ikväll. Det finns ju ingen anledning att vara hemma och förbereda sig för jobbet om det inte är nödvändigt när det är så här fint väder som det är nu. Den största oron vara att få Evelin i säng i rätt tid ikväll eftersom hon har vänt på dygnet nu under semestern. Det verkar som att vi har varit oroliga i onödan för det, hon hoppade nämligen över dagsvilan idag och somnade som en stock i bilen på väg hem vid 18,30. Nu gäller det bara att hon sover hela natten också.
Förutom massor med bad i poolen som det alltid blir när vi är i stugan och det är fint väder så har vi även varit på Larsmäss. Det är en hantverksmarknad med massa andra aktiviteter som ligger bara några km från stugan.
Förutom massor med bad i poolen som det alltid blir när vi är i stugan och det är fint väder så har vi även varit på Larsmäss. Det är en hantverksmarknad med massa andra aktiviteter som ligger bara några km från stugan.
25 juli 2009
Semester igen
Då var det dags för två veckors semester igen efter en veckas "slit" på jobbet. Med tanke på vilket väder det har varit den här veckan så har det varit helt okej att jobba faktiskt. Skönt att hinna få undan lite jobb så här i semestertider.
Dom kommande två veckorna kommer börja med lite semestrande i Göteborg och sedan är det dags för en tur till Tanum igen. Vi får väl se vad mer semestern har att bjuda på.
Dom kommande två veckorna kommer börja med lite semestrande i Göteborg och sedan är det dags för en tur till Tanum igen. Vi får väl se vad mer semestern har att bjuda på.
19 juli 2009
Tillbaka till bandet
Så var det dags för jobb imorgon igen, kan inte bli bättre än att jobba nu när det är så dåligt väder. Jag har trots allt varit väldigt nöjd med dessa två semesterveckor, jag hade förväntat mig att det skulle bli mycket sämre väder än vad det har varit. Så denna veckan kan det gott regna och sedan hoppas jag med två veckors strålande solsken på mina nästa två semesterveckor.
10 juli 2009
Räkna med fint väder igen vecka 30
För alla er som liksom mig är besvikna över de senaste dagarnas väder kan jag trösta er med att finare väder kommer igen vecka 30 för jag jobbar den veckan...
29 juni 2009
Nedräkningen har börjat
Nu har nedräkningen till semestern börjat, bara 4 arbetsdagar kvar :-). Men helst skulle jag vilja ligga i poolen eller på stranden de här 4 dagarna också.
22 maj 2009
Ledig lyxdag
Idag är verkligen en lyxig ledig dag, eller vad sägs om ledigt med fullt betalt på en vanlig vardag utan att behöva ta ut semester :-). Dessutom har både jag och Tobias det så, bättre kan det väl inte bli. Det är tydligen kompensation för att 6 juni är på en helgdag, det innebär att vi kommer ha det likadant nästa år också :-).
Nu är ju bara frågan vad vi ska ta oss för på denna lyxiga dag eftersom vi har bestämt oss för att ställa in turen till Tanum denna helg. Nu är visserligen Evelin fullt frisk men igår sov hon massor för att hon inte har så mycket energi efter ett par dagar helt utan mat. Dessutom är det svårt att få henne att äta sånna saker som är bra för hennes mage och i lagom mängd.
Nu är ju bara frågan vad vi ska ta oss för på denna lyxiga dag eftersom vi har bestämt oss för att ställa in turen till Tanum denna helg. Nu är visserligen Evelin fullt frisk men igår sov hon massor för att hon inte har så mycket energi efter ett par dagar helt utan mat. Dessutom är det svårt att få henne att äta sånna saker som är bra för hennes mage och i lagom mängd.
19 maj 2009
Magsjuka men ändå tur
Det visade sig tyvärr att Evelin hade magsjuka, första gången hon spydde igår kväll så hoppades vi på att det berodde på den höga febern men så var det alltså inte. Det här är Evelins första magsjuka någonsin och hon håller modet uppe ändå men är fruktansvärt trött, hon sov hela kvällen igår och idag har hon sovit så gott som hela förmiddagen.
Hur det nu kan vara tur att hon har fått magsjuka kanske man snarare ska kalla tur i oturen att det kom just igår kväll. Tur för att då hann hon inte smitta ner farmor och farfar som hon skulle varit hos i eftermiddag och dom ska åka till Italien imorgon. Tur att jag hann att avstyra pysselkvällen som var planerad igår kväll. Tur för att vi insåg att det var magsjuka innan jag åkte till Stockholm tillsammans med några arbetskamrater för att gå på utbildning, det hade ju inte varit kul för dom att tillbringa x-antal timmar i bil tillsammans med en som delat säng med en magsjuk. Tur för att magsjukan kom igår kväll och inte på onsdag kväll eller någon dag senare i veckan då vi hade planerat att åka till Tanum. Nu får vi väl se hur det blir med resan till Tanum, vi kan väl iaf slå fast att vi inte kommer iväg imorgon kväll men kanske något senare under veckan.
Hur det nu kan vara tur att hon har fått magsjuka kanske man snarare ska kalla tur i oturen att det kom just igår kväll. Tur för att då hann hon inte smitta ner farmor och farfar som hon skulle varit hos i eftermiddag och dom ska åka till Italien imorgon. Tur att jag hann att avstyra pysselkvällen som var planerad igår kväll. Tur för att vi insåg att det var magsjuka innan jag åkte till Stockholm tillsammans med några arbetskamrater för att gå på utbildning, det hade ju inte varit kul för dom att tillbringa x-antal timmar i bil tillsammans med en som delat säng med en magsjuk. Tur för att magsjukan kom igår kväll och inte på onsdag kväll eller någon dag senare i veckan då vi hade planerat att åka till Tanum. Nu får vi väl se hur det blir med resan till Tanum, vi kan väl iaf slå fast att vi inte kommer iväg imorgon kväll men kanske något senare under veckan.
30 april 2009
Vabdag
Istället för 4 timmars jobb och en eftermiddag med cykeltur som jag hade planerat blev det vab idag. Evelin blev jättevarm i natt och i morse när jag tempade henne hade hon 39,2. Jag har hunnit tempa henne en gång till och då hade hon bara 38,5 grader så förhoppningsvis är den redan på väg nedåt igen. Det kan ju vara en reaktion på sprutan som hon fick för 1½ vecka, men hon har också varit lite småsnorig sedan slutet på förra veckan.



25 februari 2009
Äntligen en extern hårddisk
Idag har vi äntligen skaffat en extern hårddisk och det var inte en dag försent. Nu kan jag sova lungt om natten utan att dröm mardrömmar om att alla bilder i datorn ska försvinna. Så nu kan datorn kracha utan att min värld går under ;-). Nu håller jag på och laddar över bilderna i gamla datorn på hårddisken också, dom finns visserligen redan brända på skivor. Men den datorn har börjat bli så seg så jag tänkt rensa den på allt utan det som har med jobbet att göra, för jag använder den bara för att jobba på.
13 februari 2009
Föräldraledig idag
Idag är min första föräldralediga dag sedan i september, det känns jätteskönt att få vara hemma med Evelin någon dag emellanåt igen. Jag och Tobias ska vara hemma varannan fredag nu i vår så att det bara blir 4 dagarsvecka för Evelin hos dagmamman. Det enda som är lite jobbigt med att vara ledigt är att jag har lite svårt att slita mig från jobbet, men det gäller väl bara att vänja sig vid att det är så.
Jag hade tänkt att vi skulle vara ute i det fina vädret idag, så det var inte så kul att se att temperaturen låg på -13 grader när jag stod upp. Nu har den iaf ökat till -10 grader så förhoppningsvis blir det lite varmare i eftermiddag. Om det är för kallt får vi väl hoppa över pulkan och bädda ner Evelin i vagnen istället.
Jag hade tänkt att vi skulle vara ute i det fina vädret idag, så det var inte så kul att se att temperaturen låg på -13 grader när jag stod upp. Nu har den iaf ökat till -10 grader så förhoppningsvis blir det lite varmare i eftermiddag. Om det är för kallt får vi väl hoppa över pulkan och bädda ner Evelin i vagnen istället.
18 januari 2009
Vinprovning
Fredagens frigång med jobbet bjöd på vinprovning utan spott i glasen. Jag är inte så förtjust i rödvin men jag tänkte ändå ge vinet en chans och det är jag glad för eftersom jag faktiskt tyckte att det var ganska gott. Inte så gott så att jag kan sörpla i mig en hel flaska men iaf ett glas till maten skulle jag kunna tänka mig. Så nu har jag kommit ett steg längre i "vuxenvärlden", men enligt många ska man ju även dricka kaffe om man ska vara vuxen. Om det nu krävs att dricka kaffe för att bli vuxen så hoppar jag nog över att bli det.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




