Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg

15 maj 2011

Små söta lamm

Igår var vi i Pålsboda och hälsade på goda vänner och träffade några av deras söta lamm. Givetvis lyckades vi "skrämma" iväg de flesta med de här två vännerna fick vi träffa på nära håll.



24 januari 2011

På teater med killarna

Igår var Evelin och jag på teater tillsammans med våra vänner, alla mammor från mitt "mamut-gäng" och nästa alla killar. Det var andra gången vi var iväg på teater och jag måste nog säga att den förra var bättre iaf för oss vuxna. Efteråt lunchade vi ihop på den enda öppna fiket som vi kunde hitta, det är väldigt dåligt med söndagsöppna matställen i den här stan.

Att vara ute på stan gjorde också att jag blev kändis genom att vara med i båda Karlskogas tidningar på samma dag ;-). I ena tidningen t.o.m. på förstasidan på en bild från teatern (fast det syns knappt att det är jag) och i den andra svarade jag på dagens fråga.


Lilla Tiger och lilla Björn tillsammans med tigerungen.

Evelin vågade sig fram och klappa lilla Tigern.

06 januari 2011

Alla restaurangers mardröm

Idag tillhörde vi alla restaurangers mardröm, var vi ett litet gäng på 9 vuxna och 8 barn ute och käkade. Men så smidigt det gick, det är verkligen barnvänligt när det finns lekrum och barnen fick sin mat före oss vuxna så att vi kunde hjälpa dem först och njuta av maten när barnen lekte. Dessutom fick alla barnen lite glass var efter maten, så mycket bättre kan det ju inte bli. Särskilt inte när det dessutom var trevligt sällskap också, men vi mammor är överens om att nästa gång tar vi det barn- och karlfritt (dom får följa med någon annan gång).

Så vill ni gå ut och äta barnvänligt i Karlskoga rekommenderar jag Woody's.

29 april 2010

Sjuka barn

Natten till igår blev både Evelin och Hannes sjuka, Evelin fick hög feber och Hannes blev snorig och hostig :-(. Det är så typiskt att det händer just nu för imorgon hade vi tänkt att åka till Tanum och jag och barnen skulle vara kvar där hela nästa vecka. Jag har sett så mycket fram emot att vara där lite extra så att vi kunde träffa min familj och alla vänner mycket mer än man hinner på en helg. Men men det är väl bara att vänta och se hur det blir för ännu finns det hopp att vi kommer iväg och även om vi inte kan åka imorgon så kanske vi kan åka om några dagar. Idag var Evelin temp betydligt lägre än igår så det går åt rätt håll i alla fall.

Bilden är tagen för ca 1 månad sedan.

08 oktober 2009

Me&I party hos mig

Nästa onsdag 14/10 ska jag ha Me&I träff igen, jag har inte blivit bjuden på någon träff nu i höst så då är det ju bäst att ta saken i egna händer ;-). Så alla vänner om ni vill komma så är det bara att höra av er.


17 juli 2009

Semestern i bilder

Igår kväll kom vi hem igen efter att ha varit på resandefot sedan i måndagsförmiddag. Mycket trevligt har vi haft i tillsammans med svärföräldrarna och i goda vänners lag. Som tur var så blev det inte så dåligt väder den här veckan som jag hade befarat. I måndags åkte vi upp till stugan och sov över där tills på tisdag då det blev en tur till Grythyttan där vi åt god italienskglass tillsammans med Tobias föräldrar efter det avslutade vi med en fika i Nora.

På onsdag morgon bar det av från stugan till Linköping med sammanstrålning med Andreas, Maria, PJ, Fia och Alexander påvägen. I Linköping blev det först en tur till deras gamla stadsdel, där var det otroligt fin och väldigt bra anordnat med massa gratisaktiviteter för turister. Efter det bar det av till Bergsslussar där vi parkerade gratis ;-) (däremot var maten dess då dyrare). Där började det tyvärr regna men det var ändå lite roligt att kolla på slussningen Efter det blev det en snabbis in på Cloettas fabriksförsäljning och påvägen hem besökte vi Brunneby musteris gårdsbutik.

Igår var det då dags för turen till Kolmårdens djurpark tillsammans med samma gäng som dagen innan. För mig var det premiär på Kolmården och det fanns mycket djur att titta på. Vi hade väldigt tur med vädret så det var en behaglig värme hela dagen, jag tror väl att vi hann med att se det mesta.

Här kommer semesterdagarna i bilder:

Evelin på promenad i Grythyttan tillsammans med farmor och farfar.

En fågel vid Norasjön.

Fika med telefonsnack i Nora.


Bus i bilen påväg till Linköping.

Banken i gamla delen av Linköping.

En gammal affär.


Tobias, Evelin och Andreas på promenad.

Vid Bergsslussar var det regnigt.

Slussen håller på att stängas.

Alexander utanför Brunneby musteri.

Tittar på djuren på Kolmården.

En av örnarna, tyvärr såg vi inte på deras show.

Evelin fikar och kör vagn samtidigt.

Delfinshowen var imponerande.


Alexander spanar på djuren på savannen.



19 maj 2009

Magsjuka men ändå tur

Det visade sig tyvärr att Evelin hade magsjuka, första gången hon spydde igår kväll så hoppades vi på att det berodde på den höga febern men så var det alltså inte. Det här är Evelins första magsjuka någonsin och hon håller modet uppe ändå men är fruktansvärt trött, hon sov hela kvällen igår och idag har hon sovit så gott som hela förmiddagen.

Hur det nu kan vara tur att hon har fått magsjuka kanske man snarare ska kalla tur i oturen att det kom just igår kväll. Tur för att då hann hon inte smitta ner farmor och farfar som hon skulle varit hos i eftermiddag och dom ska åka till Italien imorgon. Tur att jag hann att avstyra pysselkvällen som var planerad igår kväll. Tur för att vi insåg att det var magsjuka innan jag åkte till Stockholm tillsammans med några arbetskamrater för att gå på utbildning, det hade ju inte varit kul för dom att tillbringa x-antal timmar i bil tillsammans med en som delat säng med en magsjuk. Tur för att magsjukan kom igår kväll och inte på onsdag kväll eller någon dag senare i veckan då vi hade planerat att åka till Tanum. Nu får vi väl se hur det blir med resan till Tanum, vi kan väl iaf slå fast att vi inte kommer iväg imorgon kväll men kanske något senare under veckan.

En frisk EvelinArons 3 årskalas i lördags.

18 maj 2009

En sjukling i familjen

Lite blogguppehåll ibland skadar inte ;-), blogglusten har bara inte infunnit sig.

Ikväll var det tänkt att jag skulle ha pysselkväll här tillsammans med några vänner men det blev inställt för det är en liten sjukling i familjen. Evelin har varit hemma med Tobias idag för dagmammorna hade studiedag och hon har tydligen varit trött och sovit ganska mycket. Hon kändes lite varm också så jag tempade henne och då hade hon 39,8 grader. Så nu sover hon igen, hoppas att hon sover sig frisk.

13 april 2009

En sjukling i vårt hus

Evelin har varit på ett strålande humör hela helgen och vi har firat påsk lite överallt nere på västkusten med familj och vänner i helgen. Igår kväll åkte vi hem och idag var det dags för påskmiddag hos Tobias föräldrar men Evelin fick feber i natt så det blev inställt för hennes och min del. Imorse hade hon 39,5 grader och var på ett stråland humör. För en stund sedan tempade jag henne igen och då hade hon ingen feber längre. Nu sover hon för tredje gången idag och har precis druckit en flaska välling.

Igår fångades det såpbubblor för fullt på baksidan hemma hos Magner och Lotta.


18 mars 2009

En förmiddag på Skojlandet

Idag har det varit studiedag för dagmammor och förskolor i Karlskoga, så vi var fem mammor med barn som drog iväg till Skojlandet i Örebro. Vi tillbringade en jättetrevlig förmiddag där och alla barnen var jättenöjda. Tack Love, Malte, Moa, Filip och Oscar med morsor för en trevlig dag, det här måste vi göra om :-).

Bollarna var riktigt kul.

Malte i bollhavet.

Love i en liten "borg".

Filip trivs på stutsmattan.

Oscar svingar iväg sig.

Även stora barn kunde leka ;-).

Hopphopp

Moa myser i bollhavet.

Men vem är det som kör egentligen?

Så här skoj är det på Skojlandet :-).

13 mars 2009

Inställt p.g.a. sjukdom

Det blev visst ingen resa till Tanum idag, lilla fröken har fått feber. Igår när jag hämtade henne hos dagmamman var hon lite snorig och det har blivit värre idag. Idag har hon varit hos farmor och farfar så nu när jag hämtade henne där sa de att hon har varit gnällig i eftermiddag och velat ha nappen. När vi kom hem hit var hon fortfarande gnällig och lite varm så jag tempade henne och den visade 38,4 grader.

Nu är det bara att vänta och se om det är vattkoppor som är på gång, eftersom en av kusinen som Evelin förra helgen har fått det i veckan.

Lite tråkigt är det ju att vi inte kommer iväg nu i helgen och fick träffa alla som planerat, men det är ju sånt som livet är.

04 mars 2009

Sounds of MUSICALS

Nu är jag nyss hemkommen efter en fantastisk föreställning av Sounds of MUSICALS. Tre så jätteduktiga musikalartister och massor av musikalmusik utan att behöva hänga med i handlingen. Konstigt nog var det väldigt få yngre människor som var där, det kändes som att PRO hade någon from av grupprabatt ;-). Så det verkar passa både ungdomar i 30 årsåldern som vi var och en lite äldre publik, man kan lugnt säga att vi drog ner medelåldern rejält. Jag rekommenderar verkligen att se den, kolla i turnéprogrammet föreställningen kanske kommer till en ort nära dig snart.

Fotograf: Anna Huerta

13 februari 2009

Partyt igår

Det blev ett jättetrevligt Me & I party igår, så kul att det var så många som kom. Evelin fick följa med eftersom hon var lite gnällig och Tobias inte mådde så bra. Hon skötte sig bra hela kvällen och på vägen hem somnade hon i bilen helt slutkörd, det är jobbigt att hålla på och charma så mycket ;-).

Till Evelin köpte jag kläderna på bilderna nedan och till mig blev det en tunika från förra säsongen så den har jag ingen bild på.

Tack för en trevlig kväll tjejer!












Bilderna kommer från Me & I's hemsida.