Visar inlägg med etikett bilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bilder. Visa alla inlägg

20 februari 2011

Ett Foto I Timmen 2011-02-20


För första gången på länge är jag med på EFIT, min dag började dock något tidigare än bilderna. Barnen väckte mig vid strax efter kl 7 och då var det bara att stiga upp.

9:06 Evelin "syr" med en stor pincet och konstaterar "vi kan vara två mammor som syr" :-)

10:38 Evelin degar och jag surfar på andra sidan bordet.

11:15 Vi har tältare i vårt vardagsrum.

12:30 Lunchtime, någon (läs pappan) leker med maten.
13:50 Vi är ute i 1½ timme i det härliga vintervädret, tur att de -20 graderna som var i morse har försvunnit.

14:50 Jag tittar in en sväng på Konsthallen för att se på en fotoutställning.

15:37 Fikar med föräldragruppen, det fanns hembakt också ;-). 10 barn och 10 vuxna, ska förökningen fortsätta i den här takten är vi snart måååånga fler ;-).

17:18 Vi åker från familjen Karlsta.

17:59 Matdags för någon i familjen. Hipp är den bästa maten som finns enligt Hannes.

18:46 Nybadad Hannes gör en av sina favoritsysslor.

20:02 Kvällsvälling i sängen

21:58 Jag hamnade vid datorn, symaskinen fick vila ikväll.

19 februari 2011

Min måne


Inatt är det fullmåne, jag brukar inte påverkas av det men inatt har jag inte lyckat somna. När jag hade vridit mig tillräckligt länge var jag bara tvungen att gå upp och ta kort på den. Jag går på en fotokurs och i tisdags pratade vi om att ta kort på månen, eftersom jag inte var så intresserad av det så antecknade jag inget om det. Tur då att det finns Google som man kan söka på, efter 34 misslyckade försök fick jag till inställningarna så det blev annat än en stor prick. Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med bilden med tanke på att det var första gången.

06 februari 2011

En kort promenad

Det var fint väder idag på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen, men givetvis blåste det iskallt och solen var borta när vi väl kom ut. Men en kort promenad blev det iaf och en lite stunds lek på lekplatsen till Evelins stora glädje.




15 augusti 2010

Syskonkärlek

Tänk att den där hatkärleks syskonkärleken kan vara så stark redan från början. Evelin tycker för det mesta väldigt mycket om Hannes och är väldigt mån om honom. T.ex. om han är ledsen så försöker hon trösta honom genom att säga till honom "jag är här lilleman". Medans nästa stund så kan det vara "dumma Hannes", och det utan någon som helst anledning.

Bilden är tagen i mitten av juni.


20 juli 2010

Lilla Toker



Visst är han lik Toker vår lilla kille, så där med något i munnen ligger han alltid om han inte har nappen.. Och liten det är han, idag på 6 månaderskontrollen hade han varken ökat i vikt eller på längden sedan förra månaden. Han väger 6,6 kg och är 65 cm lång, än så länge var det ingen fara men nu måste han växa till sig till nästa månad. Det blir till att jobba med att få honom att äta bättre eftersom jag inte har grädde i tuttarna ;-).

04 juli 2010

Grönt är skönt

I eftermiddag när solen lös med sin frånvaro var det helt perfekt fotoväder så jag tog lite bilder på Evelin ute i det gröna. Jag skulle så gärna vilja lära mig hur man fotograferar och inte bara hoppas på att det jag knäpper blir bra.







17 juni 2010

160. 365 Foton - Nr 212 Ovanlig

En av järvarna på Nordens Ark.

15 juni 2010

158. 365 Foton - Nr 141 Kolsyrad

Evelin skålar i cider för Hanna och Jake.

14 juni 2010

157. 365 Foton - Nr 152 Kär

En av rosorna jag fick av Tobias på vår bröllopsdag.

13 juni 2010

156. 365 Foton - Nr 122 Innanför väggarna

Ugglan sitter kanske inte innanför väggarna men väl inne i buren.

12 juni 2010

155. 365 Foton - Nr 161 Liten

Det syns kanske inte på bilden men det här är en liten groda som bor på Nordens Ark.

154. 365 Foton - Nr 76 För evigt

Pappa lämnar över min syster Hannas vigselring. Det är mammas förlovningsring som har gjorts om till Hannas vigselring och jag har mammas vigselring som min vigselring.

11 juni 2010

Vilar öronen

Evelin sover så jag passar på att vila öronen lite, vad hon kan prata den där lilla damen. Mest frågar hon vad alla gör, både människor och sagofigurer. "Gör Bertils mamma och pappa", hur kan jag veta vad Nils Karlsson Pysslins kompis föräldrar gör... Man får ju variera sig lite i svaren men när hon ska sova så sover i alla fall alla barn.