Visar inlägg med etikett nostalgi. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett nostalgi. Visa alla inlägg
30 september 2010
En låda med barbies
Tänk hur lycklig en 3-åring kan bli över en låda med gamla barbies och lite andra små grejer. Efter varje sak Evelin tog upp ur lådan sa hon "ojojoj" och såg jättelycklig ut. I helgen var jag uppe på vinden i mitt föräldrahem och där finns det mycket smått och gott, det jag skulle ta ner var mitt dockskåp men det slank med en låda till. Jag hade tvyärr inte så många barbiedockor men min syster hade många fler och Evelin fick ta Hannas dockor också. Förutom barbiedockorna var det några smådockor, en häst och kläder till barbie. De flesta kläderna hade min farmor har sytt eller stickat till oss och det var flera stickade balklänningar.
01 september 2010
Elmotorcykel nostalgisk
När jag och mina syskon var små fick min lillebror en elmotorcykel, den hade vi och åkte runt runt i huset hemma hos mormor och morfar när vi var där och hälsade på. För ett par veckor sedan när Evelin och Hannes kusin fyllde år fick han en sådan motorcykel. Evelin tyckte det var jättekul och ville inte sluta köra på den.



25 april 2010
12 april 2010
Favoritkläder
Evelin har några minst sagt annorlunda favoritkläder just nu, det är min stickade tröja och mössa som farmor gjorde till mig när jag var barn. Jag lät henne prova den här om dagen och sedan har den legat framme och hon har tagit på sig det flera gånger. Tröjan är lite stor ännu men innebär ju bara att hon kan ha den längre.


12 januari 2010
Farmors syskrin
I syinlägget jag skrev igår nämnde jag syskrinet som jag har fått av min farmor och det är nämligen inte vilket syskrin som helst utan hennes eget syskrin som hon hade fått 1947 (om nu årtalet som står i stämmer). Jag kommer inte riktigt på när jag fick det av henne men min farmor var ganska fiffig med det där med presenter. När jag fick den hade hon fyllt upp skrinet med diverse sy saker som kunde vara bra att ha. Jag har haft mycket användning för det även innan jag satte igång och börja sy, bara en sådan sak att ha ett fint skrin där det finns massor med olika trådar och nål när något ska lagas är ju prefekt.
Idag har jag tillbringat några timmar vid symaskinen och sytt ihop en åkpåse till bebisen eftersom liggdelen på syskonvagnen är mycket mindre än den vi hade till Evelin får inte den plats. Så det blir en dubbelsydd microfleecefilt som kommer bli åkpåse till bebisen, om jag nu får till knapphålen vill säga. Jag försökte provsy några knapphål idag med lyckades inte alls, jag får väl klura lite tills imorgon och göra ett nytt försök då.

Idag har jag tillbringat några timmar vid symaskinen och sytt ihop en åkpåse till bebisen eftersom liggdelen på syskonvagnen är mycket mindre än den vi hade till Evelin får inte den plats. Så det blir en dubbelsydd microfleecefilt som kommer bli åkpåse till bebisen, om jag nu får till knapphålen vill säga. Jag försökte provsy några knapphål idag med lyckades inte alls, jag får väl klura lite tills imorgon och göra ett nytt försök då.


07 oktober 2009
Palladiumens återkomst
När jag var i Stockholm för några veckor sedan hittade jag Palladium i en affär, dom skorna var super populära när jag gick på högstadiet och en bit in på gymnasiet. I början kallade vi dem för traktorskor eftersom mönstret på sulorna liknar traktordäck :-). Det mest komiska med att jag hittade dem var att jag tänkte på dem någon gång i våras och funderade då på när det var dags för dem att komma tillbaka. Efter att ha googlat lite på Palladium visade det sig att dom kom tillbaka till Sverige just i våras. Just nu känns det ju inte särskilt aktuellt att köpa tygskor men helt klart tänker jag köpa ett par till våren.


Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





