17 oktober 2009

Sybloggar

Jag har precis suttit och surfat runt på ett gäng sybloggar och varje gång jag gör det blir jag så inspirerad att börja sy. Alla är så otroligt duktiga och syr så avancerade barnkläder, jag skulle nöja mig med att sy mössor och sånna lite enklare grejer. Problemet är bara att jag aldrig kommer igång, får aldrig tummen ur och köpa tyg och dessutom har jag ju ingen symaskin. Tur iaf att jag har en snäll svärmor som lånar ut sin om jag behöver.

Jag är också väldigt sugen på att virka filtar i mormorsrutor till barnen som dom kan ha i barnvagnen. Vid närmare eftertanke ska jag nog ta och köpa garn och komma igång med det snart. Med virkning kan jag nog få lite tips från svägerskan Lena som har kommit in i riktigt virkningsmani sedan i sommras. Hon har t.o.m. en egen virksidawesstrom.se.

Förra hösten fick jag iaf ett ryck och sydde nyckelpigsväskor till Evelin.


1 kommentar:

Rijo sa...

Jag håller med dig! Jag blir skitförbannad på mig själv, jag vill oxå sy!! Fina väskor som du har gjort tex... Och jag är delägare i en symaskin jag, ändå så kirrar jag det inte. =(