19 oktober 2009

En orm inne i magen

Nu börjar jag verkligen känna av hur stor jag har blivit, jag känner mig väldigt otymplig och det blir jobbigt när jag måste böja mig mycket. Evelin är ju ganska lugn så det är skönt att jag får möjlighet att vila lite även när hon är vaken. Men den stora skillnaden mellan denna och förra graviditeten är ju att Evelin behöver på- och avklädning och ibland behöver hon ju lyftas också. Imorse när jag kom till jobbet kände jag mig helt slut efter morgonens påklädning.

Det känns också att bebisen börjar bli större och tar upp mer plats av magen, det är inte samma sparkar längre utan det känns mer som en orm inne i magen som slingrar sig runt. Det gör ju inte så ont men den där känslan är verkligen obehaglig. Det är väl när bebisen flyttar sig som någon armbåge eller knä dras mot min mage och då blir det den där känslan av att det är en orm där inne.

1 kommentar:

MADELEINE sa...

Allt bra här idag?? Ny tävling hos oss igen: http://www.muppsan.com/2009/10/vinn-valfria-meandi-klader.html - Vinn Meandi kläder till värde av 500:- Missa inte!! Har även andra kanonbra tävlingar igång ;-)