06 oktober 2009

Inställd resa

I början av nästa vecka hade jag planerat att jag och Evelin tillsammans med min mormor och morfar skulle åka till Stockholm och hälsa på mormors syster Helene och hennes man Nils. Mormor och morfar har inte varit där på iaf 10 år och jag har inte varit hos dem sedan jag var 13 år. Nu passade det väldigt bra att åka dit eftersom jag har möjlighet att ta semester och dom ändå är här och hälsar på i helgen eftersom Evelin fyller.

Först var mormor väldigt tveksam till att åka eftersom det är en så lång resa och skulle bli jobbigt, men med lite övertalning insåg hur bra det skulle bli. Både att dom skulle få umgås med Evelin flera dagar och få möjlighet att komma till Stockholm igen gjorde att dom var med på noterna.

Nu blir det tyvärr ingen resa för igår ramlade morfar ihop och var tvungen att åka akut till sjukhuset. Som tur är var det inget allvarligt med honom så han fick åka hem efter alla undersökningar. Men p.g.a. det vill inte mormor och morfar åka till Stockholm och det förstår jag ju att dom inte vill.

Hoppas bara att vi lyckas tajma ihop något nytt tillfälle att åka till Stockholm ihop. Om jag har riktigt tur så blir den kommande bebisen riktigt snäll, då har jag ju gott om tid att åka iväg med båda barnen :-).

Inga kommentarer: