07 oktober 2009

Palladiumens återkomst

När jag var i Stockholm för några veckor sedan hittade jag Palladium i en affär, dom skorna var super populära när jag gick på högstadiet och en bit in på gymnasiet. I början kallade vi dem för traktorskor eftersom mönstret på sulorna liknar traktordäck :-). Det mest komiska med att jag hittade dem var att jag tänkte på dem någon gång i våras och funderade då på när det var dags för dem att komma tillbaka. Efter att ha googlat lite på Palladium visade det sig att dom kom tillbaka till Sverige just i våras. Just nu känns det ju inte särskilt aktuellt att köpa tygskor men helt klart tänker jag köpa ett par till våren.



2 kommentarer:

Karin sa...

Man får ju helt klart nostalgikänslor! Det var kanske synd att man har slängt dom gamla aqua limonetröjorna trots allt.....hade varit snyggt ihop igen...eller?

Marina sa...

Jag har allt en aqua limonetröja kvar, men den är bara ca 10 år gammal :-).