14 januari 2009

Trebenta Tindra

Tindra har haft väldigt ont i sitt ben sedan i helgen, hon har nästan inte velat stödja alls på sitt ena bakben. Det är det benet som hon har opererat hasen på två gånger och hasen är jättesvullen. I måndags morse ringde jag till veterinären men det var inte så lätt att få tid, till vår veterinär som vi brukar gå till fanns det inte tid före nästa torsdag. Nu fick jag tag på en annan veterinär som hade tid igår. Det enda han gjorde vara att konstatera att hasen är svullen och varm och han rekommenderde att vi skulle öka dosen med smärtstillande. Nu verkar det som att hon är lite på bättringsväg iaf och jag fick tag på vår veterinär över telefonen idag (Tack för hjälpen UW).

Det är så jobbigt att se när hon har ont så att hon inte ens vill stödja på benet. Jag hoppas att det släpper snart och då ska hon få börja på rehab igen. Nästa gång jag skaffar hund kommer jag iaf skaffa försäkring där det ingår rehab också.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä va trist! Stackars Tindra! =(
Ge henne en stor blöt puss på den där goa nosen från mig!
Harley, Ira, Seqi och Qitaq skickar svansviftningar!

Anonym sa...

Nä men lilla Tindra, hoppas hon mår bättre snart!

Anonym sa...

Fy vad trist med Tindra. Hoppas hon kryar på sig snart med benet.

Very nice ny färg på sidan. Möe bättre än förra :-)

Västgötskan sa...

Har hon varit dålig i benet innan?
Låter annars som våran Berner sennen-tik som fick opereras först för ledbandsskada och sen menisken (som lagt sig dubbelvikt).
Hon vägrade också stödja på bakbenet.

Men hoppas naturligtvis att det inte är det i ert fall. Hoppas det löser sig! :-)