01 januari 2009

Tillbakablick på 2008

Då var det redan första dagen på 2009 och dags för en tillbaka blick över vad som har hänt på 2008. Jag började året som en relativt nybliven mamma till en snäll liten Evelin. Jag började jobba lite hemifrån i slutet av januari och ökade på till en dag i veckan då Tobias var hemma i början av april.

I februari var det dags för Evelins dop, det hölls i Missionskyrkan i Karlskoga 23 februari. Evelin var nöjd hela tiden och efter dopet bjöd vi gästerna på smörgåstårta och Evelin fick många fina presenter. Min syster Hanna fick den stora äran att bli Evelins fadder.

Våren var ganska hektisk eftersom vi planerade inför vårt bröllop. Jag och Evelin spenderade mycket tid på promenad eller fikande med andra mammor. Några besök på öppna förskolan blev det också.

31 maj var den stora dagen då jag blev fru Wesström, det var en underbar dag på Valö utanför Fjällbacka som vi delade med våra familjer.


I somras var i stugan så mycket som vi bara kunde när det var fint väder. Där blev det en del härligt badande i poolen.

Första delen av semestern spenderade vi på semester på västkusten tillsammans med Andreas och Maria. Vi hann med att se mycket och fick även en fin dag på stranden. Efter en liten mellanlandning hemma var vi en vecka nere i Tanum med omnejd och umgicks med vänner och min del av familjen.

I augusti var det dags för min 30 årsdag. Det firade vi här hemma tillsammans med släkt och vänner, det blev en sammanslagning av fest för mitt 30 årsfirande och vårt bröllop. För pengarna vi fick i present blev det en digital systemkamera som har blivit en trogen följeslagare den senare delen av året. Om jag tog mycket bilder förut så är det inget mot vad jag gör sedan den kom in i mitt liv.
.
I september bar det av till Cypen med större delen av den Wesströmska familjen, vi bara badade, solade och åt under en hel vecka. Det är vad man kan kalla semester med total avslappning, en resa som vi gärna gör om.

Efter alla semestrar var det dags för mig att börja jobba första oktober. Sista delen av mammaledigheten försökte jag att njuta så mycket som möjligt av att vara tillsammans med Evelin hela dagarna. Att vara en arbetande mamma gick mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.

Den 10 oktober var det Evelins 1 årsdag och att hon fyllde firade vi under nästan hela oktober. Hon tyckte det var spännande med alla paket men för hennes del var de minst lika roligt ouppackade som med innehållet.


Oktober var också den månaden som jag hittade tillbaka till att börja träna, något som har varit en stor bristvara under de senaste åren. Ännu håller jag i med tränandet en gång i veckan och hoppas att det fortsätter så.

Under året har Evelin verkligen utvecklats från en liten bebis till ett barn, det har varit en väldigt spännande resa att se alla hennes steg på vägen. Inte minst har det varit spännande att följa hur hennes personlighet har utvecklats, numera kan hon ibland vara en väldigt bestämd liten fröken något som hon inte alls visade när hon var mindre.

Vinterns första snö kom i slutet av november men tyvärr blev den som vanligt inte långvarig. Julen och nyårshelgen har vi spenderat med familj och vänner. Evelin håller för fullt på att utforska sina nya julklappar.
.
Om 2009 blir ett lika bra år som 2008 har varit blir jag väldigt nöjd. Hittills har året börjat bra med en jättehärlig vinterdag i alla fall.

God fortsättning på nya året till alla er som följer oss via bloggen!

Inga kommentarer: