16 januari 2009

Gästinlägg i bloggen

Det är FF kväll här. Dvs fru-fritt. Marina är på tjejkväll med jobbet och jag (Tobias) och övriga familjen har en lugn och skön tevekväll hemma. Evelin har precis somnat i soffan, till ljudet av Let´s Dance och en snarkande hund. Efter en liten hålligångrunda på övervåningen så la pappa det sköna, mjuka fårskinnet i soffan och Evelin kunde till slut finna ro på det. Tittandes på teve.

Såg ett inslag på tv4 från postkodsmiljonären häromdan och insåg att det programmet måste vara det segaste programmet nånsin att se på. Typ så här kan det låta:

Hej och välkomna till Postkodmiljonären.

Rickard Sjöberg: Välkommen hit till heta stolen Solveig
Solveig: Tack
Rickard Sjöberg: För tusen kronor skall du svara på den här frågan. Vad heter det som läkaren lyssnar på hjärtat med? A. Skåp, B. Horoskop, C. Våp eller D. Stetoskop?
Solveig: Eh, jag tror…
Rickard Sjöberg: Solveig, du skall få svara alldeles strax men först till det här.

En check delas ut till Unicef. Lång applåd.

(5 min senare)
Rickard Sjöberg: Ja, Solveig har du hunnit fundera?
Solveig: Ja, det har jag och jag har bestämt mig för att svara…
Rickard Sjöberg: Vi gör såhär Solveig att vi håller dig lite på halster och tittar på lite reklam
Solveig: Åh, ok.

Reklamavbrott

(5 minuter senare)
Rickard Sjöberg: Välkomna tillbaka. Solveig skall just svara på frågan med chans att vinna 1000 kronor.
Solveig: Jag svarar D. Stetoskop
Rickard Sjöberg: Du svarar D.
Solveig: Ja, jag tror jag gör det.
Rickard Sjöberg: Du har fortfarande alla tre livlinorna kvar…
Solveig: Ja, jag vet men jag chansar i alla fall. Jag tar D.
Rickard Sjöberg: Du tar D. Om en liten stund skall vi se om du hade rätt men först skall vi dela ut en check till en av våra förmånstagare.

Check delas ut till Cancerfonden. Lång applåd.

(5 min senare)
Rickard Sjöberg: Solveig, du svarade D på tusenkronorsfrågan.
Solveig: Japp, det gjorde jag.TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!!!!!
Rickard Sjöberg: Ja, där gick slutsignalen och huruvida du hade rätt får vi reda på i morgon då du är välkommen tillbaka. Tack alla ni som tittat.Vem vill bli miljonär?

Ja hörrni, den som lever otroligt länge får se.

(texten kommer ur Magnus Ugglas blogg)


Ha en bra kväll där ute i stugorna kära bloggläsare.

// Tobias

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, Bra jobbat bloggen är kapad.... Ändra lösenord vet jag, du kan säkert komma på nån lämplig "lösensumma" din fantasi är minst lika bra som min....

Anonym sa...

Heja Tobias....

Kapa bloggen oftare :-D

Hanna sa...

Go Tobbe! Pirata bloggen mer :-P