28 januari 2009

Ett gnällinlägg

Jag brukar ju inte gnälla så ofta i bloggen och särskilt inte om människor men idag är jag på lite gnäll humör och tänker gnälla över min make. Han åkte direkt när jag kom hem från jobbet idag eftersom han skulle på middag och gubbshopping på Bauhaus tillsammans med sina bröder och fader. Nu är det inte just det jag ska gnälla på för jag unnar honom verkligen att få göra något utan oss i släptåg. Utan gnället är över det han lämnade på diskbänken och lämnar på diskbänken så gott som varje dag under dessa 4 månader han har varit hemmapappa, alltså hela dagens disk och "sopor". Det är inte konstigt att han gnäller över att jag fyller soppåsen för fullt så det är svårt att ta ut påsen, om inte han lägger något i soppåsen så kan ju iaf inte han fylla den för full... En lite positiv följdeffekt till att allt står kvar på bänken är ju att jag får redan på allt vad Tobias och Evelin har ätit under dagen. Men en negativ följdeffekt är att Tobias inte märker att det som är i diskmaskinen är rent så han kan plocka ur den. Det medför ju att jag måste plocka ur den innan jag kan fylla på med deras disk för dagen...

Nej nu är det färdig gnällt över det och imorgon förväntar jag mig att detta inlägg inte har blivit raderat av en ren tillfällighet. Men gärna få det finnas ett nytt gnällinlägg från min gästbloggande maken med motgnäll på detta inlägg ;-). Det svåra för honom är nog att komma på något att gnälla på mig över för jag vet ju redan att jag inte har några brister :-D.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen syndromet!!

Väntar med spänning på motinlägget :-D