29 januari 2009

Bilberoende

Just nu är vår ena bil på verkstad eftersom den blev på backad strax innan jul när jag var och tränade. Som tur var var det en ärlig person som körde på så hon satte en lapp att jag skulle ringa henne. Det är inte kul när man får parkeringsskador utan någon lapp, så blev det på min Ford och den bucklan fick vara kvar tills jag sålde den.

Nu när vi bara har tillgång till en bil i några dagar så inser vi hur beroende vi är av två bilar även om en av oss är hemma. Bara de här två dagarna som vi har haft en bil har varit jättebökiga, visst jag kan ju cykla till jobbet men det är ju inte direkt väder till det just nu. Som tur är har jag snälla svärföräldrar som hjälper oss med lite skjutsning när det blir för krångligt.

Det kanske inte är så konstigt att vi har svårt att klara oss med bara en bil eftersom vi båda är vana att slippa dela bil med någon annan. Jag köpte min första bil för snart 11 år sedan och Tobias har haft egen bil sedan han fick körkort för 14 år sedan.

Jag är väldigt imponerad över dem som klarar sig utan bil och körkort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är man beroende av två bilar.. vi har pratat några ggr på att göra oss av med en, men det går inte.. Då är ju jag som är hemma hellåst.. Näää....