02 december 2009

Snart bara en månad kvar

Idag är det bara 34 dagar kvar till tills bebisen är beräknad och det innebär att jag har gått 35 fulla veckor. Så bara bebisen stannar där inne en vecka till så får jag föda här i Karlskoga om bebisen skulle få för sig att komma före dess är det Örebro som gäller. Nu tror jag ju inte att bebisen kommer så snart, jag har precis insett att risken är ganska stor att den tittar ut före nyår.

Idag har jag varit hos barnmorskan på rutinkontroll och allt såg bra ut, bebisen ligger med huvudet nedåt men ännu har den inte fixerat sig. Jag har för mig att Evelin inte heller hade fixerat sig så här långt innan.

Tyvärr är det inte lika bra med mig som med bebisen, jag gick hem från jobbet igår eftermiddag eftersom jag inte kände mig riktigt bra. Jag sov en stund när jag kom hem och var trött hela kvällen. Även idag är jag hemma och jag tror nog att det är den där förkylningen som är på väg tillbaka.

Magbild tagen i lördags.


3 kommentarer:

Karin sa...

Vilken fin mage! Förstår om det börjar bli tungt! Hoppas "den" ändå håller sig inne till nästa år!

maria sa...

Ja, de tittar visst ut när man minst anar det de små bebisarna =) Men jag förstår att ni gärna vill vänta tills efter nyår. Du får kniiipa helt enkelt ;)

Malin sa...

Åh va fin magen är!
Jisses, va fort tiden gått.. tycker inte det var länge sen jag läste att du var gravid :)