20 december 2009

Effektiv

När jag väntade Evelin var jag väldigt effektiv i slutet av graviditeten, bl.a. höll vi på med renovering på neder våningen så det både tapetserades och målades in i det sista. Jag hade förhoppningar om att det skulle bli så den här gången också och visst är jag igång med boandet även denna gång. Tyvärr orkar man ju inte med så mycket grejande på veckorna när man har ett barn att ta hand om också men helgerna har varit effektiva. Nu är ju problemet så här dagarna före jul att allt man gör kan ju inte handla om bebisförberedelser, det är ju lite julförberedelser som måste fixas också.

Den här helgen har vi frostat ur frysen som var mer än välbehövligt och fått städat i några köksskåp. Vi har också insett att behovet av två högsskåp till i köket finns, så imorgon ska Tobias iväg och köpa det. När vi flyttade in tog vi bort två garderober i hallen som bl.a. var städskåp och nu inser vi hur jobbigt det är när inte alla städgrejer är samlade på samma ställe och på övervåningen där vi är mest och därför måste städa mest.

Igår fixade vi plats till spjälsängen i sovrummet genom att ställa in min byrå i klädkammaren så det medförde att det blev lite mer städat i klädkammaren och det är ju aldrig fel. Resten av städningen i klädkammaren får komma när de nya köksskåpen är på plats, för då kommer dukar och kökshanddukar att hamn där istället. Spjälsängen har vi satt på plats, jag tror det är viktigt för Evelin att den står där innan bebisen kommer så vi kan prata om att bebisen ska sova där.

Idag fick duschen sig en välbehövlig omgång av kalkborttagningsmedel, det var verkligen på tiden att jag fick köpt lite sånt. När jag stod där och skrubbade var Tobias bara tvungen att fråga om jag satsade på att bebisen ska komma ut redan före jul, men nej det är absolut inte min förhoppning.

Lite julbak har vi hunnit med också, förutom fredagens pepparkaksbak har vi också gjort en omgång med knäck. Så nu får det allt vara färdig "bakat" inför julen. Bara vi får skaffat oss en gran också så är vi helt klara med julstöket.

Jag glömde väl inte skriva att jag hunnit med några timmar vid symaskinen också i eftermiddag/kväll. Först gjorde jag några julklappar som jag därför inte kommer visa i bloggen före jul iaf. Sedan gjorde jag färdig en filt till bebisen som jag påbörjade för några dagar sedan, jag är inte riktigt nöjd med den men jag får väl sy om den om jag inte står ut med den.

Inga kommentarer: