05 mars 2010

Pimp my pram

Senaste tidens projekt i systugan har varit saker till barnvagnen, så att den blir lite "pimpad" ;-). Först gjorde jag en sittdyna till Evelins sittdel, den tog ett tag att få till eller snarare att få till mönstret sedan hade jag problem med kanpphålen (som vanligt). Den är sydd i Fredrikatyg från Ikea och fodrad med två lager Ikeafleece. Denna dyan gjorde jag mest som ett test och till nästa gång ska jag ha något mellanlägg så att den blir något stabilare.

Nästa projekt var ett blöjfodral som jag sydde på karborrband så att det kan hängas på vagnhandtaget. När jag hade sytt den provade jag att lägga ner regnskyddet i eftersom det saknade fodral, det visad sig att det passade nästan. Så därför gjorde jag en likadan väska till som bara var något större och i den passade regnskyddet perfekt.






2 kommentarer:

Karin sa...

Gud vilka fina saker! jag blir så imponerad, du skulle kunna börja extraknäcka och sälja till oss som inte kan.....!

Lena w sa...

Jättesnyggt! Du har verkligen rockat loss, heja!