11 november 2009

Namnfunderingar

Nu är vi i full gång med namnfunderingarna eller vi har ju funderat hela tiden men nu har vi tagit tag i det lite mer. Vi har väl ett pojk- och ett flicknamn som vi är överens om att vi tycker om, men tänk om det inte är en "sån" som tittar ut, då gäller det ju att ha några reservnamn också. Men vad som är helt säkert är att det inte blir ett E-barn till det har jag bestämt, det är farmor och farfars fel att jag inte vill ha barn som börjar på samma bokstav. Behöver jag skriva mer än att pappa och hans bröder heter Rolf, Raymon, Reine och Ronny :-).

Jag tycker att det är skönt att ha namnet någorlunda klart innan bebisen tittar ut, med Evelin var vi ändå rätt snabba på att bestämma vad hon skulle heta. Innan hon var ett dygn hade vi bestämt oss men ändå började jag redan tycka det var jobbigt att inte ha det klart.

1 kommentar:

maria sa...

Ja det där med namn är ju ganska svårt... Vi hade bestämt oss för Viggo sedan länge när han föddes, men den här gången var det lite svårare... Vi har nog också namn klart, men den här gången är jag inte lika säker på att bebisen verkligen kommer få det namnet. Man kanske ändrar sig när man väl får träffa honom...