16 november 2009

Första mössan är tillverkad

Tygerna som jag beställde i fredags har av förklarlig anledning inte kommit ännu, jag fick också redan på i "sytråden" på Familjeliv att Stoff & Stil ofta brukar ha långa leveranstider även över en vecka som det stod när jag beställde. Iaf eftersom jag har kommit in i det där att sy nu så blev det en tur till Örebro igår och Calletex för att köpa lite tyger. Jag tog även en sväng in på IKEA och handlade lite på deras textilavdelning.

Calletex hittade jag ett jättefint tyg som passade till en mössa till Evelin, så igår kväll efter hon hade somnat kl 23 så satte jag mig och började sy. Jag hade iof klippt ut tyget före hon somnade och resultatet blev min första egentillverkade mössa. Den blev lite stor till henne men hon kan ha den iaf om den blir för stor är det ju bara att jag syr en ny lite mindre så får den här ligga till sig tills den passar.



4 kommentarer:

Mysebo sa...

jättefin mössa! /AlisX (Familjeliv)

FridoLi sa...

Vad fin den blev! Härligt tyg :-)

Sanna sa...

Vilken snygg mössa!

Kicki sa...

Super fin mössa!
Kram.