03 november 2009

Lunchträning

För ett tag sedan fick vi förmånen att träna 2 timmar i veckan på arbetstid eftersom ett helt gäng på jobbet började träna Easyline på lunchen. Nu var det ju inte riktigt aktuellt för mig att börja med Easyline eftersom jag först var för trött och sedan förstor för att få plats vid maskinerna.

Men nu har även jag kommit igång med lunchträningen men för min del har det blivit simning, det passar mig perfekt just nu. Det var min arbetskompis Jenny som kom på att vi kunde gå och simma istället på lunchen. Jag startade i förra veckan och kör tisdagar och torsdagar, hittills har jag simmat 30-40 minuter per gång. Det är jätteskönt att äntligen komma igång med träning igen och att dessutom vara färdig tränad redan när man kommer hem från jobbet är så bekvämt.

Inga kommentarer: