05 november 2009

2 månader kvar

Idag är det exakt 2 månader kvar tills det är beräknat att bebisen ska titta ut, just nu är det extra tungt att vara gravid. Efter en ganska bra period har magen börjat bli för stor, den trycker åt alla håll och kanter. Mest trycker det på uppåt så jag kan knappt ha BH på mig och det är obehagligt att sitta upp framåt kvällen. Det är också jobbigt att stå upp för länge och ibland gör det ont när jag ska vända mig i sängen. Men jag får väl vara nöjd med att jag inte har några problem att sova på natten iaf.

Samtidigt som det är jobbigt att vara gravid just nu så är jag inte riktigt redo för att bebisen ska komma ut ännu. Så bebisen får helst stanna där inne i magen i två månader till. Jag hoppas verkligen att det blir som när jag var gravid med Evelin för då var jag väldigt pigg och ganska fri från krämpor under den sista månaden.

Inga kommentarer: