23 oktober 2008

Shoppingberoende

Ikväll såg jag som vanligt på Lyxfällan på 3:an och idag handlade det om en tjej som var shoppingberoende. Jag missade första delen så jag vet inte riktigt vad det var hon shoppade, men jag tror det var mycket till barnen och mest från nätet.

Något som har slagit mig sedan jag fick barn som jag inte hade en aning om innan är att man kan spendera en mindre förmögenhet på kläder till barnen, det finns ju ett jätte utbud på märkeskläder till barn. Jag brukar vara inne en del och titta på forumet inhandla på Familjeliv och där finns de mest otroliga trådar där mammor triggar varandra att shoppa olika märkeskläder.

Till viss del får jag väl villigt erkänna att jag dras med i att köpa märkeskläder till Evelin, men jag försöker handla det mesta på rea och inte handla mycket bara för att det är rea. Visst händer det att det blir några inte så genomtänkta köp men de flesta blir rätt ;-).

Mina personliga favoriter när det gäller märkesbarnkläder är helt klart Lollopard och Villervalla, båda dom märkena har otroligt fina kläder och härlig kvalitet. Men jag shoppar nästan lika gärna kläder till Evelin på Lindex :-).

Evelin i Villervalla kläder.

Inga kommentarer: