22 oktober 2008

Första träningen på 2½ år

Idag hände något som inte har hänt på 2½ år, jag satte mina fötter i en träningslokal och dessutom provade jag på rodd och spinning för första gången i mitt liv. Rodden var riktigt kul men spinningen gillade jag inte så mycket men det var okej med 30 minuter. Rodden hängde jag med på hela 30 minuterspasset men spinningen klarade jag bara i 10 minuter. Nu är jag igång iaf och har bokat in mig på samma pass nästa vecka.

Det värsta med träning är innan man har kommit igång och fått rutin i att åka iväg och träna, mitt tappar träningsförsök för 2½ år sedan varade bara i ca 1 månad innan det slutade med förkylning. Men när jag bodde ensam i Tanum var jag tapper och tränade två gånger i veckan i drygt ett halvår, då var det innebandy med jobbet och bodystep som gällde.

Inga kommentarer: