13 oktober 2008

Kaffe eller te?

Vart man än är så blir man ju alltid bjuden på kaffe och är man som jag inte kaffe drickare blir ofta den som bjuder lite besvärad om vad de ska bjuda på istället. När man dessutom tackar nej till te blir det oftast riktigt jobbig även om jag nöjer mig med ett glas vatten eller saft istället.

Te lärde jag mig visserligen att dricka för ganska många år sedan men har inte varit så förtjust i det så jag har ändå brukat avstå det. Men nu har jag börjat dricka te oftare och t.o.m. börjat tycka att det är gott.

Men det där med kaffe har jag bestämt mig för att inte ens lära mig att dricka, det har blivit en principsak att inte dricka det. Det känns som att alla tjatar om att man ska dricka det och jag förstår inte varför. De flesta som dricker kaffe är ju beroende av det och varför ska man anstränga sig att tycka om något man blir beroende av?

Inga kommentarer: