02 oktober 2008

Otrolig reaktionsförmåga

När Evelin ligger i vår säng ligger hon inte direkt still varken när hon är vaken eller sover :-S, vilket innebär att det inte blir så djup sömn för mig när hon sover där. Jag har kommit på henne flera gånger när hon har varit på väg ur sängen, men det är inte bara då jag reagera snabbt. Jag förstår inte hur man kan ha barn i den här åldern i sängen i den här åldern, jag är imponerad över dem som klarar av det.

Det har även hänt ett par vid ett par tillfällen att jag har reagerat när Tindra eller Tobias har rört sig och Evelin inte ens har varit i sängen :-S. Här om natten rörde sig Tindra när Tobias var uppe och lade Evelin i sin säng, han blev imponerad över min reaktionsförmåga när jag trodde att det var Evelin som rörde sig ;-).

I helgen var det Tobias armar som råkade ut för mina snabba reaktioner, jag fick för mig vid ett par tillfällen i drömmarna att hans armar var Evelins ben och hon höll på att krypa över honom utan att han märkte det :-S. Så jag slet tag i armarna flera gånger under natten.

Jag hoppas verkligen att Evelin slutar upp med att krypa så i sängen eller lär sig att krypa ur sängen på rätt sätt hur hon nu ska kunna göra det i vår höga säng. Bäst av alla är ju om hon kan sova bra så att hon kan ligga i sin egen säng hela natten och det gör hon ju för det mesta även om inte jag alltid sover bra ändå ;-).

Inga kommentarer: