10 augusti 2009

Ultraljud

I fredags var det dags för oss att få se den lilla krabaten som bor i min mage, det var skönt att se att det bara var en. Jag har haft en känsla de senaste veckorna att det skulle dölja sig fler där inne, det känns som att små tvillingar har förföljt mig de senaste veckorna. Så jag började tro att det var ett tecken på att jag skulle förberedas inför att det skulle vara fler än en. Jag tror nog att en åt gången räcker gott och väl för oss så vi är väldigt nöjda över att det inte var fler.

Allt som barnmorskan kunde se såg bra ut och det känns riktigt skönt, inför Evelins ultraljud tänkte jag bara på att få datumet fastställt men den här gången har jag tänkt på allt annat som de kan se och att något kanske skulle vara fel.

Datumet för beräknad födsel var precis samma som jag hade räknat ut, den 5 januari. Så det gäller att knipa hårt över jul och nyår så att bebisen inte kommer före 2010 :-).

3 kommentarer:

Sanna sa...

Det är alltid en sådan lättnad att se att allt ser bra ut på UL. Sedan blir det hela lite mer verkligt då!

Anonym sa...

Åh, vad spännande...
/fia

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att Tant dratt i gång första tävlingen på länge..en tävling där du har chans att vinna ett presentkort + fraktfritt från en finfin barnbutik!

http://uj76.blogspot.com/2009/08/tant-lottar-ut-ett-presentkort.html

Kika gärna in =)