17 augusti 2009

Halvtid på graviditeten

Nu har snart halva tiden av graviditeten gått, jag är inne i vecka 20 nu. Det är inte klokt vad fort tiden har gått samtidigt som det känns som evigheter sedan jag hade den där enorma tröttheten. Den här gången slapp jag iaf så mycket illamående i början som jag hade med Evelin, visst var jag lite illamående även den här gången men lång ifrån så mycket som då. En annan sak som är skönt med att ha kommit så här långt är att det verkligen syns att jag är gravid nu. Det var ganska jobbigt i början att bara se lite extra småfet ut. Inte nog med att det sägs att magen börjar synas tidigare andra gången så spädde jag på det med att började gå upp i vikt redan innan graviditeten.

Magen förra lördagen i vecka 18 +3 dagar.


5 kommentarer:

Karin sa...

Ja nu syns det verkligen!!! Härligt att tröttheten är borta, nu är det bara att njuta!

maria sa...

Jag tycker att tiden bara rusar förbi nu under andra graviditeten, gick det verkligen så fort förra gången? Och ja, visst är det skönt när det börjar synas att det är en bebismage och inget annat =)

Malin sa...

Nämen oj.. nu har jag missat nåt..
Här kan man inte vara borta länge utan att nåt händer ;)
STORT GRATTIS!
Härligt med en liten till :)

KRamar

Malin sa...

Nämen oj.. nu har jag missat nåt..
Här kan man inte vara borta länge utan att nåt händer ;)
STORT GRATTIS!
Härligt med en liten till :)

KRamar

Sanna sa...

Vilken härlig mage!

Har börjat gå igen. Orkar du hänga med någon gång är du välkommen! ;-)