21 augusti 2009

Liv i magen

Dom första rörelserna i magen kände jag redan i vecka 16, men då var det så lite så jag kunde inte göra något annat än att ligga och känna efter för att jag skulle känna det. Men nu börjar det bli mer liv där inne och en vecka tillbaka har även Tobias kunna känna sparkarna utan på magen. Det är mysigt när man börjar känna av att det finns något där inne. Men jag minns att det var ganska obehagligt närmare slutet förra gången då det kändes mer som ormar i magen, jag tror det var när hon vände sig och drog armbågar eller knän ut mot magen som gjorde den känslan.

3 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad mysigt det låter! Man blir ju lite sugen igen när man hör det!!!

maria sa...

Visst är det härligt att känna sparkarna! Iaf nu, innan de börjar göra ont ;)

Rijo sa...

Åh, håller med kusin Kristin. Jag vill oxå.... =) Men icke. Nu är vi nöjda här i familjen.