09 juni 2009

Hamna i min blogg från Google

Som jag skrev i inlägget nedan kan man hamna i min blogg från de mest märkliga googlesökningar, på min besöksräknare från Susnet.se kan jag få fram från vart dagens besökare har kommit till min sida. Där står det också vad för IP-adress besökarna har och lite annat. Dom vanligaste googlandena för att hitta min blogg är ju typ Marinas blogg, Marina Wesström och Tinni78.

Men så finns det ju de lite mer ovanliga googlingarna som leder till min blogg, alltså vad någon har googlat på, får upp min blogg som alternativ och klickat sig in på den. För dagen är dessa:
  • blogg latex, 7:a på listan, från ett inlägg jag gjorde om nappar
  • tbe vacin, 13:e på listan, från när jag bloggade om att vi hade vaccinerat oss
  • fuji direkt, 26:a på listan, denna klickades det in på 10 minuter före jag fick mitt mail :-)

Det var dagens skörd av "konstiga" sökningar, jag kanske skulle nörda till mig rejält och gå in varje kväll och kolla och sedan föra någon statistik över hur man googlar sig in på min blogg ;-). Tack Google.se för kvällens nöje!

Inga kommentarer: