18 februari 2010

Äntligen färdig åkpåse

Ojojoj vad mycket tid jag har lagt ner för att få till åkpåsen till Hannes som jag har skrivit om tidigare här och här i bloggen. Eller rättare sagt så mycket tid jag har lagt ner på dom där nedrans knapphålen. Från början sydde maskinen inte jämt på båda sidorna om hålet, den ena sidan var mycket tätare än den andra. Det fick jag tillslut till med tips från Sytråden på Familjeliv och efter att ha läst lite extra i instruktionsboken. När väl det problemet var löst så visade det sig att det inte gick att sy knapphål i det här materialet eftersom när jag sprätte upp knapphålet gick hela sömmen sönder. Då höll jag på att ge upp men efter att ha sökt lite på Sysidan fick jag tips om att ha något annat material framför och bakom. Så tillslut kom jag på att jag kunde testa med vanlig fleece framför och bakom och sedan klippa bort allt det överflödiga och det blev kanonbra. Självklart blev det ju inte helt felfritt när jag väl sydde knapphålen på åkpåsen men det syns iaf inte om man inte synar den riktigt noggrant.

För alla som nu tror att Hannes har legat och frusit i vagnen i en hel månad så har han inte gjort det. När vi provade Evelins åkpåse så fick den plats i liggdelen men eftersom liggdelen är så liten kommer han snart bli för stor för att ha den och snart blir det varmare och då kommer den här åkpåsen bli kanonbra.




1 kommentar:

Karin sa...

Vilken fin åkpåse, jag blir riktigt imponerad! Det kommer garanterat inte gå någon nöd på Hannes i vagnen trots kylan!