25 februari 2010

Äntligen en lugn kväll

Hannes haft ont i magen på kvällarna nu i någon vecka eftersom han sväljer så mycket luft när han äter. Det har han gjort eftersom jag har haft sår på bröstvårtorna och varit tvugen att ha amningsnapp när jag har ammat honom. Så i början på veckan började vi ge honom Minifom och nu verkar det som att det har börjat värka för ikväll har Hannes varit mycket lugnare. Dessutom verkar det som att dom där hemska såren börjar läka också så att jag kan amma utan den där jobbiga amningsnappen. Det är skönt att se Hannes så mycket nöjdare, för det är ju både jobbigt att se hur han har ont i magen och jobbigt att höra hans skrik. Så den senaste tiden har jag fått ammat honom mycket på kvällarna och när han har lugnat sig har han fått ligga på mitt eller Tobias bröst och sovit.


Inga kommentarer: