30 september 2009

En ny säng gjorde susen

Idag har vi monterat Evelins nya växasäng som hon har fått i förskottspresent av farmor och farfar. Nu är den också invigd och nattningen har gått riktigt bra om hon nu har somnat. Vi har kommit in i en ond cirkel vad det gäller Evelins nattningar men förhoppningsvis är den löst nu. Hon har inte somnat i sin säng sedan i mitten av maj så de få nätter som hon har sovit där har hon somnat någon annanstans och vi har burit dit henne sovande. Allt började med hennes magsjuka och sedan blev jag gravid och alldeles för trött på kvällarna för att ta tag i att hon skulle sova i egen säng. Sedan kom semestern och då var det ju en del runtflackande och ingen idé att ta tag i sovandet. Efter semestern tog vi bort ena långsidan på spjälsängen men efter två nattningsförsök gav jag upp eftersom jag blev förkyld. Så nu äntligen som en räddande ängel kom växasägen, jag hoppas verkligen att hon kommer fortsätta att sova i den och somna själv på kvällarna.


1 kommentar:

maria sa...

Hoppas att det funkar för er!
Viggo ska också få en ny säng i tvåårspresent. Lite nervös är jag dock. Hans nattningar har ju funkat bra, så jag är rädd för att det motsatta ska hända här - att det ska börja knövla... Men det är väl lika bra att ta tag i det innan man har en liten bebis att ta hand om också.