07 december 2010

Matförstöraren

Jag är tydligen inne i en riktig matförstörar period, här för några veckor sedan ställde jag in en öppen matburk i skåpet istället för i kylen. Efter det har jag kommit på mig själv flera gånger med att vara på väg att ställa in dem i skåpet istället för kylen. I förra veckan delade jag upp en stor matlåda som stod i kylen för att ställa in den i frysen och upptäcker några dagar senare att jag har ställt in dom i kylen istället. När jag upptäckte dom klagade jag på Tobias att han hade tagit ut dom ut frysen men så var det ju inte. Även i förra veckan gjorde vi en sådan där grej som är lite av en klassiker i vår familj att glömma ställa in resterna från middagen, men i det här fallet får jag faktiskt säga att Tobias är lika medskyldig som jag.

1 kommentar:

Linn sa...

Hm, känner igen det där. Inte för att jag ställer in saker i skåpet, är snarare så att jag förstör maten på annat sätt. Glömmer kvar matlådorna i kylen, missar att ställa dem i frysen. Även sambon är lite förvirrad. Häromdan skulle jag laga mat o kunde inte hitta saltet. Letade o letade. Tillslut hittade jag det - i kylen!