07 mars 2009

Visst du det här om mig

Efter att ha sett den här listan hos Sofie, Petra och Sanna så är det väl dax för mig att ta över bollen.

1. Hur gammal är du om fem år?
35 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Nu har jag ju bara varit vaken i en timme, men det har tillbringats med Evelin och resten av dagen kommer jag också göra det.

3. Hur lång är du?
165 cm lång

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
High school musical 1 och 2 tillsammans med Evelins kusiner.

5. Vem ringde du senast?
Tobias

6. Vem ringde dig senast?
Hanna, min syster.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick och vem var de ifrån
"Mysigt! Här inventeras det för fullt", det fick jag från Tobias igår när jag hade MMS:ade samma badbild som i förra inlägget till honom.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på mitt ärende.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var gifta när mamma levde.

10. När såg du senast din mamma?
För 6 år sedan :-(.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå

12. När vaknade du i dag?
Kl 7 var det en liten huligan som tyckte att jag skulle vakna.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag har nog ingen.

14. Vilken är din favoritplats?
Vet inte riktigt, men i poolen uppe vid stugan en varm sommardag är inte helt fel. Om man frågar Tobias är min favoritplats i soffan men datorn i knät ;-).

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhus kan jag ibland tycka är jobbiga.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Där jag är idag men med någon mer familjemedlem.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Spöket under sängen och monstret i garderoben.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Minns inte riktigt vad det var men det var en fikarast på jobbet för ett tag sedan som jag skrattade så tårarna sprutade.

19. Hur stor är din säng?
Min del är 90*200 cm så tillsammans med makens del är den 180*200 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
I familjen har vi 2 laptoppar och 1 stationär, jag använder mest laptopparna.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Alltid med kläder, jag har t-shirt eller nattlinne.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har två, var av en är hur gammal som helst. Den skulle nog inte städtanterna på fyran ta ens i med tång.

23. Hur många landskap har du bott i?
Bohuslän, Ångermanland, Närke och Värmland.

24. Vilka städer har du bott i?
Tanum, Lur (knappast städer men), Sollefteå, Örebro och Karlskoga.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor

26. Är du social?
Ja

27. Vilken är din favoritglass?
En Solero som togs bort för några år sedan.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jag har ingen favorit.

29. Tycker du om kinamat?
Gott, men är inte så förtjust i de friterade rätterna.

30. Tycker du om kaffe?
Hemskt

31. Vad dricker du till frukost?
Om jag dricker något så blir det yogurt.

32. Sover du på någon särskild sida?
Nej

33. Kan du spela poker?
Det var ett tag sedan men jag har kunnat.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja

35. Är du en beroendemänniska?
Tyvärr, datorn är det största.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Japp, men inte någon född på samma år.

37. Vill du ha barn?
Absolut

38. Kan du några andra språk än svenska?
Kan och kan, engelska får jag väl svara också förstår jag norska ganska bra.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nopp

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Jag tycker om båda.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Hm, mest spenderas iaf på huset och bilar men helst blir nog nöjen.

42. Äger du dyrbara smycken?
Inte i pengavärde men i känslovärde.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Egentligen Men in Trees men missar det alltid, ser på Lyxfällan och Familjen annorlunda.

44. Kan du rulla med tungan?
Japp

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Har nog ingen favoritrolig person.

46. Sover du med gosedjur?
Nej, jag har nog inga gosedjur kvar. Hundarna har fått dem allt eftersom och de två sista fick Evelin.

47. Vad har du för ringsignal?
Jag vet inte vad den heter, min SMS-signal är en inspelning med Evelin.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Japp

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Rosorna i min torkade brudbukett.

50. Flirtar du mycket?
Inte mycket

51. Kan du byta olja på bilen?
Inte byta men kolla den och fylla på kan jag.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, har inte ens visat körkortet för polisen på dessa 12 år.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Senaste jag läste ut var Camilla Läckbergs senaste, Sjöjungfrun som jag läste i somras.

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Stort GRATTIS..du vann tävlingen i min blogg, ett presentkort på 500kr att shoppa lös för hos Uteungar =D

Mailar dig inom kort!

Shoppa lugnt =)

Kram