23 juni 2011

Stora tjejen utan napp

Nu har det som jag trodde aldrig skulle hända hänt, Evelin har slutat med nappen. Som vi har pratat om det i snart 1 år, eftersom hon och Hannes har samma nappar trodde jag att han också skulle bli tvungen att sluta. Anledningen till att det gick så bra nu var att hon slog i en tand i helgen (den är inte lös) så vi var till tandläkaren och hon sa ju givetvis att det är dags att sluta :-). Så nu har hon somnat 3 nätter i rad utan den, även om det har tagit lång tid att somna så har hon iaf inte varit grinig.



17 juni 2011

Borde bli bättre

Jag borde bli bättre på att blogga, särskilt nu när jag har en mobil som tar bra kort och är smidig att blogga med.

Här bjuder jag på ett kort på två nöjda ungar i kusinernas häftiga bil.

BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

21 maj 2011

Testar äpplet

Jag testar att blogga från mitt nya äpple ;). BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

18 maj 2011

Äntligen lekerstuga

Som Evelin har längtat efter sin lekerstuga ända sedan vi lovad att hon skulle få den. Men den här vintern har det inte varit möjlighet att göra någon, men pappan har däremot planerat och funderat nästan hela vintern.

Tobias har byggt lekerstugan helt själv, väggarna snickrade han ihop inne i garaget och resten är byggt på plats. Han är så händig och duktigt min man! Nu gäller det bara att den ska bli klar också, invändigt är det bara golvmattan som är på plats och utväningt saknas ett lager med färg.

Och nej jag har inte skrivit fel, i den här delen av Sverige (Karlskoga/Degerfors) heter det inte lekstuga utan lekerstuga ;-).



15 maj 2011

Små söta lamm

Igår var vi i Pålsboda och hälsade på goda vänner och träffade några av deras söta lamm. Givetvis lyckades vi "skrämma" iväg de flesta med de här två vännerna fick vi träffa på nära håll.



05 maj 2011

Lev

Japp vi lever, men det är inte därför jag skriver Lev utan för att det är vad Evelin säger när hon tar kort istället för LE :-). Det låter så roligt när hon säger det. Hon brukar låna min mobilkamera och ta kort med, tyvärr blir många kort misslyckade för det kommer ofta fingrar ivägen.

Annars så lever vi och livet kör på i full fart, nu är Hannes färdig med inskolningen hos dagmamman. Så från den här veckan är vi alla inne i våra ordinarie sysslor. Det går jättebra för Hannes hos dagmamman, han trivs så bra där.



16 april 2011

Tävling på Tinni syrs Facebooksida

Idag har jag starta en ny tävling på Tinni syrs Facebooksida, klicka på bilden för att tävla du också.

10 april 2011

Här gås det

Nu är steget taget, Hannes har börjat gå. I fredags släppte det för honom, han har ju läääänge gått och hållit i ett finger och sedan ett tag tillbaka har han tagit ca 5 steg och gått mot oss. Men i fredags utökades de där 5 stegen till si så där 20. Han väljer fortfarande mest att krypa men så fort man har gåövat med honom en stund så släpper det.

Jag trodde att Hannes skulle gå när han blev 1 år precis som syrran gjorde eftersom han har följt hennes utveckling i övrigt. Men han tog det säkra före det osäkra och väntade tills han blev nästan 15 månader, tydligen brås han på sin morfar för han hade också lång startsträcka från att ha rest sig upp till att gå.

30 mars 2011

Plötslitgt händer det...

... det kommer ett inlägg i den bortprioriterade bloggen. Men det är inte konstigt att den har blivit bortprioriterad för livet snurrar på i full fart just nu. Den hamnar liksom efter familjen, jobbet, syendet, tränadet och hemmet som ska skötas. Men till helgen tar vi paus från allt sånt och åker till Stockholm och bor på hotell, undrar hur lugnt och skönt det blir med två huliganer ;-).

27 februari 2011

Tävling hos Tinni syr på Facebook

Nu har jag startat en tävling på min Facebook sida för Tinni syr. Klicka på bilden för att komma till sidan, gilla den och var med och tävla.

20 februari 2011

Ett Foto I Timmen 2011-02-20


För första gången på länge är jag med på EFIT, min dag började dock något tidigare än bilderna. Barnen väckte mig vid strax efter kl 7 och då var det bara att stiga upp.

9:06 Evelin "syr" med en stor pincet och konstaterar "vi kan vara två mammor som syr" :-)

10:38 Evelin degar och jag surfar på andra sidan bordet.

11:15 Vi har tältare i vårt vardagsrum.

12:30 Lunchtime, någon (läs pappan) leker med maten.
13:50 Vi är ute i 1½ timme i det härliga vintervädret, tur att de -20 graderna som var i morse har försvunnit.

14:50 Jag tittar in en sväng på Konsthallen för att se på en fotoutställning.

15:37 Fikar med föräldragruppen, det fanns hembakt också ;-). 10 barn och 10 vuxna, ska förökningen fortsätta i den här takten är vi snart måååånga fler ;-).

17:18 Vi åker från familjen Karlsta.

17:59 Matdags för någon i familjen. Hipp är den bästa maten som finns enligt Hannes.

18:46 Nybadad Hannes gör en av sina favoritsysslor.

20:02 Kvällsvälling i sängen

21:58 Jag hamnade vid datorn, symaskinen fick vila ikväll.

19 februari 2011

Min måne


Inatt är det fullmåne, jag brukar inte påverkas av det men inatt har jag inte lyckat somna. När jag hade vridit mig tillräckligt länge var jag bara tvungen att gå upp och ta kort på den. Jag går på en fotokurs och i tisdags pratade vi om att ta kort på månen, eftersom jag inte var så intresserad av det så antecknade jag inget om det. Tur då att det finns Google som man kan söka på, efter 34 misslyckade försök fick jag till inställningarna så det blev annat än en stor prick. Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med bilden med tanke på att det var första gången.

18 februari 2011

Nyklippt liten kille

Det kanske inte är så svårt att vara frisör trots allt ;-), jag som alltid har trott det. På Evelin har jag bara klippt luggen men på Hannes blir det ju lite mer att "hålla efter" om man inte ska gå till frisören. Här i veckan tyckte jag att han var alldeles för långhårig så jag gjorde ett försök, hade det misslyckats kunde ju en frisör ha rättat till det. Först såg det riktigt illa ut i nacken, det var hackigt och spretade åt alla håll men efter ett bad blev det faktiskt ganska fint. Han har en riktigt stor virvel i nacken och den syns faktiskt inte lika tydligt nu när det är kort. Som ni ser på förebilden längst ner så var det väldigt mycket hår som åkte av.

Helt nyklippt


Nästan inget hackigt syns längre.


Före


06 februari 2011

En kort promenad

Det var fint väder idag på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen, men givetvis blåste det iskallt och solen var borta när vi väl kom ut. Men en kort promenad blev det iaf och en lite stunds lek på lekplatsen till Evelins stora glädje.




29 januari 2011

Ferrari cola - godaste gott

Utan att tveka är ferrari cola det allra godaste godiset, allt annat lösgodis kan slänga sig i väggen. Jag har alltid tyckt om de röda ferrarisarna men dom är hästlängder från de med colasmak. Men jag kanske inte skulle avslöja det här i bloggen för då kanske ni köper slut på dem ;-).


25 januari 2011

Svårt att släppa taget

Hannes har blivit jätteduktig på att gå de senaste veckorna men han vågar inte släppa taget. Jag försöker få honom att bara hålla i en hand när jag går med honom men det vågar han bara ett steg. Men utmed väggar, med gåvagnen eller när man håller i honom går han jättebra, också runt soffbordet förstås men där har han gått länge.