30 mars 2011
Plötslitgt händer det...
... det kommer ett inlägg i den bortprioriterade bloggen. Men det är inte konstigt att den har blivit bortprioriterad för livet snurrar på i full fart just nu. Den hamnar liksom efter familjen, jobbet, syendet, tränadet och hemmet som ska skötas. Men till helgen tar vi paus från allt sånt och åker till Stockholm och bor på hotell, undrar hur lugnt och skönt det blir med två huliganer ;-).
27 februari 2011
Tävling hos Tinni syr på Facebook
Nu har jag startat en tävling på min Facebook sida för Tinni syr. Klicka på bilden för att komma till sidan, gilla den och var med och tävla.
Kategorier:
tävling
20 februari 2011
Ett Foto I Timmen 2011-02-20

För första gången på länge är jag med på EFIT, min dag började dock något tidigare än bilderna. Barnen väckte mig vid strax efter kl 7 och då var det bara att stiga upp.
9:06 Evelin "syr" med en stor pincet och konstaterar "vi kan vara två mammor som syr" :-)
10:38 Evelin degar och jag surfar på andra sidan bordet.
11:15 Vi har tältare i vårt vardagsrum.
13:50 Vi är ute i 1½ timme i det härliga vintervädret, tur att de -20 graderna som var i morse har försvunnit.
Kategorier:
bilder,
ett foto i timmen
19 februari 2011
Min måne

Inatt är det fullmåne, jag brukar inte påverkas av det men inatt har jag inte lyckat somna. När jag hade vridit mig tillräckligt länge var jag bara tvungen att gå upp och ta kort på den. Jag går på en fotokurs och i tisdags pratade vi om att ta kort på månen, eftersom jag inte var så intresserad av det så antecknade jag inget om det. Tur då att det finns Google som man kan söka på, efter 34 misslyckade försök fick jag till inställningarna så det blev annat än en stor prick. Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med bilden med tanke på att det var första gången.

18 februari 2011
Nyklippt liten kille
Det kanske inte är så svårt att vara frisör trots allt ;-), jag som alltid har trott det. På Evelin har jag bara klippt luggen men på Hannes blir det ju lite mer att "hålla efter" om man inte ska gå till frisören. Här i veckan tyckte jag att han var alldeles för långhårig så jag gjorde ett försök, hade det misslyckats kunde ju en frisör ha rättat till det. Först såg det riktigt illa ut i nacken, det var hackigt och spretade åt alla håll men efter ett bad blev det faktiskt ganska fint. Han har en riktigt stor virvel i nacken och den syns faktiskt inte lika tydligt nu när det är kort. Som ni ser på förebilden längst ner så var det väldigt mycket hår som åkte av.
Kategorier:
hannes
06 februari 2011
En kort promenad
Det var fint väder idag på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen, men givetvis blåste det iskallt och solen var borta när vi väl kom ut. Men en kort promenad blev det iaf och en lite stunds lek på lekplatsen till Evelins stora glädje.


29 januari 2011
Ferrari cola - godaste gott
Utan att tveka är ferrari cola det allra godaste godiset, allt annat lösgodis kan slänga sig i väggen. Jag har alltid tyckt om de röda ferrarisarna men dom är hästlängder från de med colasmak. Men jag kanske inte skulle avslöja det här i bloggen för då kanske ni köper slut på dem ;-).



Kategorier:
marina
25 januari 2011
Svårt att släppa taget
Hannes har blivit jätteduktig på att gå de senaste veckorna men han vågar inte släppa taget. Jag försöker få honom att bara hålla i en hand när jag går med honom men det vågar han bara ett steg. Men utmed väggar, med gåvagnen eller när man håller i honom går han jättebra, också runt soffbordet förstås men där har han gått länge.


Kategorier:
hannes
24 januari 2011
På teater med killarna
Igår var Evelin och jag på teater tillsammans med våra vänner, alla mammor från mitt "mamut-gäng" och nästa alla killar. Det var andra gången vi var iväg på teater och jag måste nog säga att den förra var bättre iaf för oss vuxna. Efteråt lunchade vi ihop på den enda öppna fiket som vi kunde hitta, det är väldigt dåligt med söndagsöppna matställen i den här stan.
Att vara ute på stan gjorde också att jag blev kändis genom att vara med i båda Karlskogas tidningar på samma dag ;-). I ena tidningen t.o.m. på förstasidan på en bild från teatern (fast det syns knappt att det är jag) och i den andra svarade jag på dagens fråga.
Att vara ute på stan gjorde också att jag blev kändis genom att vara med i båda Karlskogas tidningar på samma dag ;-). I ena tidningen t.o.m. på förstasidan på en bild från teatern (fast det syns knappt att det är jag) och i den andra svarade jag på dagens fråga.
23 januari 2011
Tinni syr på Facebook
Du har väl inte missat att jag har en sysida på Facebook också, klicka på bilden för att bli en följare du också. Och har du inte skaffat Facebook ännu så är det dags nu, det går ju inte missa min sysida ;-).

Kategorier:
sytt
19 januari 2011
Se på tv dubbelt
Tydligen går det se på tv dubbelt när man är 3 år, för en liten stund sedan gjorde Evelin det. Hon såg på Fåret Shaun på Tobias Iphone samtidigt som Rorri racerbil börjar på Barnkanalen, då utbrister hon: "Å rorri min favorit!" (vilket var en nyhet för mig). Så jag föreslår att vi ska stänga av Fåret Shaun men det går minsann inte, hon ska se på båda samtidigt.



Kategorier:
evelin
18 januari 2011
Uppskattat personligt memory
Jag beställde personligt memory till Evelin och två av hennes kusiner i julklapp, men typiskt nog kom de inte i tid så vi fick fixa andra julklappar istället. Nu var det inte det tråkiga jag skulle skriva om utan hur uppskattade de var, Evelin tycker att det nästan är roligare att bara titta på bilderna än spela det. Hon är själv med på alla bilder utan det som är på hennes mormor, det var inte det enklaste att välja ut bilder men jag tror jag fick med alla nära och kära.
På Hannes kalas i söndags visade vi gästerna Evelins memory och då blev kusin Aron jätte imponerad av det, eftersom det fanns ett till honom också så gav jag honom det och han blev överlycklig. Han blev glad både över att han var med själv på alla bilder men även över att få present när man inte fyller :-).

På Hannes kalas i söndags visade vi gästerna Evelins memory och då blev kusin Aron jätte imponerad av det, eftersom det fanns ett till honom också så gav jag honom det och han blev överlycklig. Han blev glad både över att han var med själv på alla bilder men även över att få present när man inte fyller :-).

16 januari 2011
Hannes 1 år!
"Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Hannes födelsedag!" Stora killen har han ju vår lilla kille Hannes blivit. Han har varit på ett strålande humör hela dagen och fått massor av paket leksaker, kläder, pengar och en fåtölj innehöll dem. För första gången träffades alla hans kusiner (7 st), även en hög med farbröder, morbror, moster och faster var här också morfar, farmor och farfar förstås.

Grattis Hannes 1 år!

Kategorier:
hannes
13 januari 2011
Rivstart
Nog hade jag räknat med en rejäl rivstart på jobbet eftersom det är mycket att göra i januari både med lön och ekonomi. Men jag hade räknat med att det skulle bli något av en mjukstart på hemfronten eftersom Tobias är hemma med barnen. Nu blev det inte riktigt så eftersom hans rygg har pajat ihop rejält, så efter några turer till akuten och riktigt starka värktabletter blev han sjukskriven i 2 veckor. Så just nu har vi hjälp av snälla svärmor och svärfar som tar hand om Hannes så att jag kan jobba. Vi har även fått lite hjälp från kommunen eftersom Evelin med kort varsel fick vara mer hos sin dagmamma.
10 januari 2011
Halt
Nu är det verkligen det värsta vädret av alla, först tö som sedan fryser på igen så det blir knöligt och halt. Jag tar hellre att det är -20 grader än det här, på vintern ska det vara snö och några minusgrader.
Evelin har verkligen halkat runt på isarna idag, hon har lyckats trilla 4 gånger och ändå lyckades jag hjälpa henne att undvika några halkningar till. Men hon höll modet upp även om jag tror att den sista gången gjorde lite ont.
Tröjan hon har på sig på bilden kommer snart i en syblogg nära dig ;-).

Evelin har verkligen halkat runt på isarna idag, hon har lyckats trilla 4 gånger och ändå lyckades jag hjälpa henne att undvika några halkningar till. Men hon höll modet upp även om jag tror att den sista gången gjorde lite ont.
Tröjan hon har på sig på bilden kommer snart i en syblogg nära dig ;-).


Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





















