23 november 2008

Första pulkaturen

Idag har Evelin åkt pulka för fösta gången i sitt liv och hon tyckte det var jätte kul. Hon tyckte det var jätte mysigt med snön och gick lite också men det gick inte så bra. Det blev några trillningar på näsan men ändå inga sura miner. Det är så härligt att det har kommit lite snö och att det dessutom är kallt så att det får ligga kvar i några dagar iaf.

22 november 2008

Med två nappar

Med en extra napp i Evelins hand kan mamma och pappa få sova en kvart extra på morgonen. Det är tydligen väldigt mysigt att ligga och greja med nappen och byta nappar. Innan jag gav henne extra nappen höll hon på och terroriserade sin stackars mamma och pappa. Men efter en kvart med nappen fick jag ge vika och stå upp eftersom dottern började dra mig i håret.

21 november 2008

En helt vanlig mysfredag

En mysfredag som alla andra, god mat, mys med dottern, godis framför tvn, maken somnar i soffan och Internetsurf för den vakna frun.

19 november 2008

Spinning är inte riktigt min grej

Ikväll har jag varit iväg på mitt andra spinning pass eller rättare sagt 30/30 rodd/spinning. Rodden går jätte bra och där hänger jag med väldigt bra men spinningen är inte riktigt min grej. Idag fick jag iaf till ändring av motståndet mellan sittande och stående, eftersom jag inte orkar så bra måste jag reglera varje gång. Jag ska ge det några gånger till och känns det inte bättre då så får jag nog satsa på bara rodd eller något annat istället. Vi har ju iof en spinningcykel i källaren så jag kanske ska köra några pass på den för att öka konditionen.

Lattepappor

Eftersom det numera är Tobias som är hemma på dagarna med Evelin är det han som får fika med pappakompisar. Som tur är så är det fyra pappor till från föräldragruppen som vi var med i som också är hemma med sina barn nu. Sedan början av oktober har dom träffats varje onsdag och fikat men de senaste veckorna har inte Tobias och Evelin varit med p.g.a diverse sjukdomar. Idag träffades dom här hos oss men det blev bara 3 barn eftersom vi gick ut med ett som nu verka vara falsklarm om att Evelin kanske hade vattkoppor.

18 november 2008

Nyfärgat hår

Så var det fixat med lite ny färg i håret. Egentligen trivdes jag i den färg jag hade innan med blonda slingor och mörkt underhår, men nu när det började bli utväxt var det inte så snyggt längre. Nu är det bara att avvakta tills det har torkat och se om det blev en lyckad färgning eller inte.

Gamla färgen som nu är ett minne blott

Något för höga stövlar..


Inte så enkelt utan visakort

I lördags började vårt "visakorts cirkus" för då gick Tobias visakort sönder när han skulle ta det ur plånboken. Så för att få ut pengar förde han över pengar till mitt kort och då gav jag honom fel kod. Tobias testade koden två gånger och när jag sedan skulle använda kortet var automaten så seg så jag också slog fel kod och kortet blev spärrat. Summa sumarum blir att familjen har noll Visakort och inte kommer åt våra pengar :-(. Dessutom har vår bank kommit på att de ska vara en kontantlösbank så jag undrar hur dom har tänkt det i sådana här lägen... Som tur är har vi iaf Mastercard så att vi överlever till de nya korten kommer.

17 november 2008

Evelin flörtis

Evelin har börjat flörta, jag tycker väl att det är lite väl tidigt men om hon bara flörtar med mamma och pappa får det väl gå ;-). Givetvis lyckas hon inte få till att blinka med bara ena ögat men det är så sött när hon blinkar med båda samtidigt. Men det är inte bara söta saker hon har lärt sig att göra utan hon kan även göra en ful min också, då rynkar hon på näsan och kisar med ögonen :-).


En till tävling

Jag tävlar om ett presentkort värt 300:- hos småtting.se i Nikitas blogg. Var med och tävla du också!!

Ny tävling

Jag tävlar om ett presentkort värde 500:- från Spojl hos Robins Garderob Barnmodebloggen... TÄVLA DU MED

Bilar bilar bilar

Varför ska allt kostsamt vara tvungen att göras samtidigt med bilarna. Först var det dags för besiktning av Renaulten. Före besiktningen fungerade inte tutan och givetvis gick inte bilen igenom ändå eftersom även bromsarna behövde åtgärdas. Och nu är det Saabens tur, två nya vinterdäck, till fixande av fälgar och service. Tänk om man skulle kunna klara sig med bara en bil, vad mycket pengar man skulle få över då. Jag ser verkligen inte framemot sommarsäsongen för då behövs det 8 nya däck :-(.

Med tal om sturlande bilar så hade vi besök i helgen av min syster Hanna och hennes sambo Jake och när de skulle åka hem i går startade inte deras bil. Så de fick stanna tills idag och ta bilen till en verkstad, som tur var gick det att starta bilen och de kunde köra hem och åtgärda felet hemma.

13 november 2008

Tävlingsdags


Bubbelbad

Som den snälla mamman jag är tappade jag upp ett bubbelbad till Evelin i kväll så att hon kunde sitta där och mysa, hon tycker verkligen att det är härligt att bada. Det jag inte tänkte på var att hon skulle få ont i ögonen om hon skulle klia sig, givetvis så gjorde hon det efter en kort stund. Så istället för ett långt härligt bubbelbad blev det att tvåla in och duscha av. Stackars barn som har en så elak mamma med goda avsikter.


12 november 2008

Hemma kväll med sjuk Evelin

Jag hade bokat in träning idag men eftersom Evelin är sjuk och Tobias har varit hemma med henne hela dagen så han fick frigång istället.

Tyvärr har inte Evelin blivit bättre trots mediciner högt och lågt, hon rosslar i halsen som bara den och i natt hade hon svårt att andas så vi fick gå ut med henne :-(. Jag hoppas att den här natten blir bättre annars får vi nog kontakta läkare imorgon igen.

11 november 2008

Morgonhumör

Idag fick Tobias sig en slev av mitt dåliga morgonhumör, det har hänt några gånger nu sedan han började vara hemma. Jag har inte tänkt så mycket på att jag har så dåligt morgonhumör eftersom jag alltid brukar vara ensam på morgonen och inte har någon att bli irriterade på. Tyvärr blir det ju inte bättre av att han ska påpeka att jag har dåligt morgonhumör och att jag borde stå upp tidigare så att jag inte blir så stressad och irriterad. Det är ju inte direkt läge att ta det när jag redan är irriterad. Jag tror iof att jag låter mer irriterad än vad jag är på mornarna men det tror tyvärr inte min man.

Egentligen är väl inte mitt morgonhumör någon nyhet eller vad säger du pappa ;-), vi tampades ju i ganska många år på mornarna när jag skulle upp till skolan.