11 januari 2009
Om man hånglar med golvet...
... kan man få en sådan här läpp. Lite gråt blev det men som tur var inget blodvite.
Kategorier:
evelin
10 januari 2009
08 januari 2009
Stor magsjukerisk
Det går tydligen magsjuka här omkring, en arbetskompis var hemma idag och två har vabbat sedan igår p.g.a. magsjuka. Pepparpeppar har vi inte drabbats ännu men ibland brukar det räcka att någon säger magsjuka för att jag ska drabbas. Jag hoppas verkligen att det inte är så nu.
07 januari 2009
Tävling
Jag tävlar om en valfria ekologiska produktertill värde av 500:- hos Iob-butiken på Muppsan´s blogg.
Tävla HÄR du oxå!
Kategorier:
tävling
Revaxör
Tydligen har jag börjat höra dåligt, jag har inte märkt det själv men eftersom jag alltid hör fel så måste det ju vara så. Eller så kanske det är Tobias som pratar otydligt ;-), senast var när han ringde mig mitt i lunchen och börjar fråga hur det är och jag svara "jag äter". Det kanske är läge att prova en omgång med revaxör för att se om det blir någon skillnad.

Kategorier:
marina
06 januari 2009
En dag i stugan
Givetvis måste ju sommarstugan utnyttjas även på vintern även om det inte blir alls lika ofta som på sommaren. Idag har vi varit där tillsammans med familjen Wesström i Örebro och svärföräldrarna. Det var pulkaåkning och korvgrillning som stod på programmet. Evelin var väldigt nöjd över att få åka pulka i backe på riktigt för första gången. Efter dagens friluftsaktivitet var över följde vi med Örebroarna hem på kvällsmat och lite allmän samkväm. Det har varit en helmysig dag med trevligt sällskap och skönt väder.
Evelin softar i Örebro
Kategorier:
familj
Massor med bilder
Jag kan inte fortsätta ta så många kort, sedan i lördags har jag/vi tagit 477 kort och då var ändå inte kameran ens framme igår. Problemet är ju inte att ta korten utan det stora problemet är ju att man måste gå igenom alla när man laddar in dem i datorn.
05 januari 2009
Kvällspyssel
Jag tog kort på vår fina orkide här om dagen och ikväll har jag pysslat med att frilägga blommorna och lagt på helsvart bakgrund.


Kategorier:
bilder
Varmt eller nåt sånt
Eller kan man kalla det varmt bara för att det inte är -12 grader ute nu? Idag på dan har det inte varit varmare än -13 grader och igår kväll var det -21, så i det sammanhanget får väl -12 räknas som varmt. Imorgon är det lovat -3 grader på eftermiddagen och det får väl räknas som jättevarmt och det ska vi fira med pulkaåkning i stugan :-).
Kategorier:
vardag
Vilken bra TV-kväll *not*
Att det alltid ska vara så dåliga program på TV, hur många kanaler behöver man egentligen för att få något bra TV program. Tur att man kan se 2½ män iaf, något som är lite kul.
Kategorier:
vardag
Gardinproblem
Idag var det dags att städa bort julen och ta bort julgardinerna, men det var inte det lättaste att byta gardiner. I köket skulle de gamla upp och de har vi tvättat sedan de var uppe senast, det visade sig att de hade krympt ca en decimeter så nu blir det till att köpa nya istället :-(. Till vardagsrummet hade vi en uppsättning gardiner liggande men även om det är panellängder och färdigsydda så måste de ju sys upp också. En del panelgardiner brukar ju vara ganska korta så det bara är att nåla upp men tyvärr var det inte så tur med dessa, så det blir till att låna svärmors symaskin någon dag.
03 januari 2009
01 januari 2009
Tillbakablick på 2008
Då var det redan första dagen på 2009 och dags för en tillbaka blick över vad som har hänt på 2008. Jag började året som en relativt nybliven mamma till en snäll liten Evelin. Jag började jobba lite hemifrån i slutet av januari och ökade på till en dag i veckan då Tobias var hemma i början av april.
I februari var det dags för Evelins dop, det hölls i Missionskyrkan i Karlskoga 23 februari. Evelin var nöjd hela tiden och efter dopet bjöd vi gästerna på smörgåstårta och Evelin fick många fina presenter. Min syster Hanna fick den stora äran att bli Evelins fadder.
Våren var ganska hektisk eftersom vi planerade inför vårt bröllop. Jag och Evelin spenderade mycket tid på promenad eller fikande med andra mammor. Några besök på öppna förskolan blev det också.
31 maj var den stora dagen då jag blev fru Wesström, det var en underbar dag på Valö utanför Fjällbacka som vi delade med våra familjer.

I somras var i stugan så mycket som vi bara kunde när det var fint väder. Där blev det en del härligt badande i poolen.
Första delen av semestern spenderade vi på semester på västkusten tillsammans med Andreas och Maria. Vi hann med att se mycket och fick även en fin dag på stranden. Efter en liten mellanlandning hemma var vi en vecka nere i Tanum med omnejd och umgicks med vänner och min del av familjen.
I februari var det dags för Evelins dop, det hölls i Missionskyrkan i Karlskoga 23 februari. Evelin var nöjd hela tiden och efter dopet bjöd vi gästerna på smörgåstårta och Evelin fick många fina presenter. Min syster Hanna fick den stora äran att bli Evelins fadder.
Våren var ganska hektisk eftersom vi planerade inför vårt bröllop. Jag och Evelin spenderade mycket tid på promenad eller fikande med andra mammor. Några besök på öppna förskolan blev det också.
31 maj var den stora dagen då jag blev fru Wesström, det var en underbar dag på Valö utanför Fjällbacka som vi delade med våra familjer.
I somras var i stugan så mycket som vi bara kunde när det var fint väder. Där blev det en del härligt badande i poolen.
Första delen av semestern spenderade vi på semester på västkusten tillsammans med Andreas och Maria. Vi hann med att se mycket och fick även en fin dag på stranden. Efter en liten mellanlandning hemma var vi en vecka nere i Tanum med omnejd och umgicks med vänner och min del av familjen.I augusti var det dags för min 30 årsdag. Det firade vi här hemma tillsammans med släkt och vänner, det blev en sammanslagning av fest för mitt 30 årsfirande och vårt bröllop. För pengarna vi fick i present blev det en digital systemkamera som har blivit en trogen följeslagare den senare delen av året. Om jag tog mycket bilder förut så är det inget mot vad jag gör sedan den kom in i mitt liv.
.
I september bar det av till Cypen med större delen av den Wesströmska familjen, vi bara badade, solade och åt under en hel vecka. Det är vad man kan kalla semester med total avslappning, en resa som vi gärna gör om.
Den 10 oktober var det Evelins 1 årsdag och att hon fyllde firade vi under nästan hela oktober. Hon tyckte det var spännande med alla paket men för hennes del var de minst lika roligt ouppackade som med innehållet.

Efter alla semestrar var det dags för mig att börja jobba första oktober. Sista delen av mammaledigheten försökte jag att njuta så mycket som möjligt av att vara tillsammans med Evelin hela dagarna. Att vara en arbetande mamma gick mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.
Den 10 oktober var det Evelins 1 årsdag och att hon fyllde firade vi under nästan hela oktober. Hon tyckte det var spännande med alla paket men för hennes del var de minst lika roligt ouppackade som med innehållet.
Oktober var också den månaden som jag hittade tillbaka till att börja träna, något som har varit en stor bristvara under de senaste åren. Ännu håller jag i med tränandet en gång i veckan och hoppas att det fortsätter så.
Under året har Evelin verkligen utvecklats från en liten bebis till ett barn, det har varit en väldigt spännande resa att se alla hennes steg på vägen. Inte minst har det varit spännande att följa hur hennes personlighet har utvecklats, numera kan hon ibland vara en väldigt bestämd liten fröken något som hon inte alls visade när hon var mindre.
God fortsättning på nya året till alla er som följer oss via bloggen!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


















