19 oktober 2010

Napparna till grisarna

För två veckor sedan var vi en tur till Mariebergsskogen i Karlstad för första gången men absolut inte sista. Jag hade hört att det skulle vara bra där men inte trodde jag väl att det skulle vara så bra och fint. Det fanns massor med djur att titta på och det var väldigt fint ordnat och fin miljö runt omkring. Inne hos en gris fanns det massor med nappar och nappflaskor som barn hade lämnat och det var det som Evelin fastnade mest för, hon ville också lämna sina nappar där ända tills det gick upp för henne att hon inte fick ha dem kvar längre om hon lämnar dom där.

Vi bestämde i alla fall att grisen ska få napparna men inte riktigt ännu, till våren tycker jag det skulle vara lämpligt eftersom Tobias är hemma med barnen då ;-). Jag tycker inte att det är så bra att lämna dom till tomten på jul, för då ska vi ha det mysigt och inte en massa extra gråt och tandagnissel för att hon inte få ha sina nappar.

Nu efter vi var där har Evelin pratat mycket om att lämna napparna till grisarna och senast i morse sa hon: "Jag är stor tjej nu och ska lämna mapparna till grisarna i Marieskogen. Hannes är stor kille och ska också lämna mapparna där". Jag försökte förklara för henne att även om Hannes är stor kille så får han ha sina nappar kvar. Så vi får väl se om det kommer gå så smärtfritt som hon verkar tro att det är den dagen dom väl ska lämnas.

Grisens alla nappar.

Svinet som ska få napparna.

Evelin ville absolut ha sin napp, så hon kunde vara säker på att den var kvar.

Inga kommentarer: